مسدود کردن راه‌های نفوذ داعش به استان صلاح‌الدین عراق

نیرو‌های الحشد الشعبی راه‌های نفوذ تروریست‌های داعش به استان صلاح‌الدین عراق را مسدود کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، نیرو‌های الحشد الشعبی با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش عراق توانستند پس از رصد اطلاعاتی، راه‌های نفوذ تروریست‌های داعش از مسیر رود دجله به استان صلاح‌الدین را مسدود کنند.

این نیرو‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند تیپ ۳۵ الحشد الشعبی با استناد به داده‌های اطلاعاتی و پوشش هوایی ارتش، مسیر‌هایی را که تروریست‌های داعش برای حمله به مردم بی گناه از آن استفاده می‌کردند، مسدود کردند و به خطر حملات آن‌ها پایان دادند.

همچنین با انجام این عملیات منطقه «الزلایه» در جنوب تکریت و نزدیک به رود دجله از خطر حملات تروریستی مصون شد.

علی الحسینی، یکی از فرماندهان الحشدالشعبی نیز اعلام کرد محدوده‌ای را رصد کرده اند که تروریست‌های داعش اخیرا آن را اشغال و به مردم بی گناه در سه استان حمله می‌کرده است.

وی گفت: شکافی جغرافیایی در محدوده منتهی به شمال شرق دیاله، شرق طورخورماتو در صلاح الدین و داقوق و اطراف کرکوک وجود دارد گروهک‌های ترویستی وابسته به داعش آن را به مکانی امنیتی برای خود تبدیل کرده‌اند.

این فرمانده الحشد الشعبی با اشاره به اینکه تروریست‌ها در این منطقه مخفی شده اند و اخیرا انبار‌های مهمات و تسلیحات مهمی در این اینجا کشف شده تاکید کرد باید به این سلطه تروریست هابر محدوده‌ای راهبردی پایان داد.

منطقه طوزخورماتو در استان صلاح الدین چندین بار از سوی تروریست‌ها و با استفاده از خمپاره انداز از محیط اطراف آن مورد حمله قرار گرفته است.

در استان الانبار نیز منبعی امنیتی اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی با استفاده از اطلاعات نیروی هوایی ارتش به رصد و پیگرد تحرکات عناصر داعش در استان می‌پردازند و از حضور یا اطلاعات نیرو‌های آمریکایی بی نیاز شده‌اند.

به گفته این منبع، جنگنده‌های ارتش به صورت مداوم در مناطق غربی کشور و مرز با سوریه عملیات شناسایی انجام می‌دهند و مخفیگاه‌های تروریست‌ها را هدف قرار داده اند؛ کاری که جنگنده‌های آمریکایی از انجام آن خودداری می‌کردند.

نیرو‌های الحشد الشعبی و امنیتی عراق پس از پیروزی بر گروه تروریستی داعش در این کشور عملیات پاکسازی مناطق از مواد منفجره و پیگرد عناصر تروریستی را برای برقراری امنیت کامل در استان‌های آزاد شده از چنگ داعش آغاز کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار