نشست بسیج ملی مبارزه با کرونا در قم

نشست بسیج ملی مبارزه با کرونا با حضور فرماندار قم در تالار معضومیه فرمانداری برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، نشست بسیج ملی مبارزه با کرونا با حضور حیدری فرماندار قم در تالار معصومیه فرمانداری برگزارشد.

حیدری در این نشست با اشاره به طرح ساماندهی مشارکت‌های مردمی گفت: خانواده‌های آسیب دیده در این ایام که فردی از آن‌ها به علت بیماری کرونا فوت کرده و افرادی که در این مدت مشاغل آن‌ها تعطیل شد باید شناسایی و به امور آن‌ها رسیدگی شود.

او افزود: برای شناسایی افراد نیازمند باید بانک اطلاعات تشکیل شود که این امر باید توسط اداره ثبت احوال از طریق کدملی، افراد تحت تکفل کمیته امداد و بهزیستی و حلال احمر و بسیج به فرمانداری ابلاغ شود.

لازم به ذکر است در این نشست نماینده‌ای از اداره کل بهزیستی استان قم مطرح کرد: اداره بهزیستی تا کنون برای افرادی که در این مدت دچار مشکل شدند بصورت رایگان مشاوره قرار داده لذا همشهریان می‌تواند با شماره تلفن ۱۴۸۰ به کارشناسان روانشناس و یا با شماره ۱۲۳ به اورژانس اجتماعی بصورت رایگان متصل شوند همچنین با مراجعه به سایت زیر و پاسخ به سوالات از وضعیت سلامت خود در برابر ویروس کرونا مطلع شوند.

سایت CORONA.BEHZISTI.IR

در این طرح مشاورین باید اطلاعات افراد را در اختیار بانک اطلاعات فرمانداری قرار دهند.

در پایان این نشست فرماندار قم بیان کرد: طرح ساماندهی مشارکت مردم در پیشگیری و کنترل کرونا برای همه ارگان‌ها ارسال خواهد شد و مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در جلسه بعدی اجرا خواهد شد.

او افزود: باید توجه بیشتری به بخش مشاوره بین مردم شود و همکاری میدانی گروه‌های بسیجی در این زمینه نیز می‌تواند کمک بزرگی در ذخیره اطلاعات خانوار در بانک اطلاعات باشد.

انتهای پیام/االف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.