مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان اعلام کرد:

۹۰ درصد ارتباط روستا‌های دارای سکنه کشور تامین شده است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با اشاره به پوشش ۹۲ درصدی تلفن همراه در سطح جاده‌های اصلی و فرعی از تامین ۹۰ درصد از ارتباطات روستا‌های دارای سکنه کشور خبر داد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود الهامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با اشاره به رشد قابل توجه شاخص‌ها در لایه زیرساختی استان گفت: رشد ۵/۱ برابری ظرفیت شبکه انتقال استان از ۱۲۴ به ۶۴۲ گیگا بیت بر ثانیه، رشد ۵/۳ برابری پهنای باند ورودی استان از ۱۰۰ به ۵۳۰ گیگا بیت بر ثانیه و رشد ۱۶ برابری پهنای باند بهره برداری شده استان از ۲۲ به ۳۵۵ گیگا بیت بر ثانیه در افزایش کمیت و کیفیت سرویس‌های ارائه شده به مشترکان تاثیر داشته است.

الهامی از شروع عملیات اجرایی ۴۰۱ کیلومتر فیبر نوری جدید در شبکه دسترسی استان کرمان خبر داد و گفت: ایجاد دسترسی و اتصال ۲۳۲ روستای استان به شبکه پهن باند و شبکه ملی اطلاعات یکی ازبرنامه‌های سال ۹۹ حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان است.

وی با بیان اینکه استان کرمان توانسته است در شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (lDl) هشت پله ارتقا پیدا کند، تصریح کرد: طی سه سال گذشته سرمایه گذاری بالغ بر ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال درحوزه ارتباطات این استان انجام شده است که زمینه بسیار مناسبی برای توسعه کاربری‌های IT فراهم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.