خدابخشی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اختصاص ندادن ارز و کاهش تقاضای خرید مرغ علت معدوم سازی جوجه‌ها

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه، کاهش صرفه اقتصادی ناشی از اختصاص ندادن ارز لازم به نهاده‌ها و کمتر شدن تقاضای خرید مرغ را عامل معدوم سازی جوجه‌ها دانست.

محمد خدابخشی، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره انتشار فیلم معدوم سازی تعداد زیادی جوجه یک‌روزه در رسانه‌ها گفت: چون تولیدگنندگان رغبتی برای خرید جوجه نداشتند و همچنین نگهداری از این حیوانات به دلیل تراکم و احتمال عفونتِ ناشی از مرگ‌و‌میر بیش از ساعت ممکن نبود، معدوم سازی اتفاق افتاد.

نماینده الیگودرز در مجلس اظهار کرد: در این باره از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی توضیح خواستم و آنها بیان کردند که با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها و رستوران‌ها، تقاضای خرید مرغ پایین آمده و همین باعث شده که قیمت مرغ از حدود ۱۳۵۰۰ تومان به مرز ۹۰۰۰ تومان برسد.

او ادامه داد: مسئولان این وزارتخانه اظهار کرده‌اند که مدتی است بانک مرکزی برای تأمین غذای مرغ و نهاده‌ها ارزی اختصاص نداده است و همین امر موجب کاهش صرفه اقتصادی تولیدکنندگان مرغ شده است و آنها هم به دنبال خرید جوجه نرفته‌اند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: تولیدکنندگان جوجه بر اساس پروتکل وزارت جهاد کشاورزی نباید جوجه‌ها را بیش از ۲۴ ساعت نگهداری کنند و لازم است جوجه را به تولیدکنندگان مرغ بفروشند تا در محل قابل نگهداری، قرار داده شوند.

خدابخشی بیان کرد: مسئولان مربوط باید این مسئله و تنظیم بازار را مدیریت کنند؛ وزارت جهاد و صمت در کنار بانک مرکزی باید راه حل مناسب موضوع مذکور را به صورت سیستمی پیدا کنند تا چنین اتفاقاتی در آینده رخ ندهد.

او در پاسخ به اینکه آیا تولیدکنندگان جوجه‌ها با وجود مشکلات اقتصادی باز هم در این زمینه تقصیری داشته‌اند؟ گفت: من این مسئله را از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی پرسیدم و در جواب اظهار کردند جوجه‌ها باید در شرایط خاصی نگهداری شوند و قابل انتقال به محلی دیگر نبودند، به همین دلیل چنین اتفاقی افتاد.


بیشتر بخوانید:  معدوم سازی جوجه‌ها نتیجه همکاری نکردن بانک مرکزی بود/ بررسی ممنوعیت حیوان آزاری به مجلس دهم نرسید/ دولت این طرح را جدی نگرفت


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۱۵:۳۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
واقعا در حکومت اسلامی اینجوری یه جاندار بی پناه رو نابود میکنن
Iran (Islamic Republic of)
الف
۱۹:۴۶ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
به نظرم نمیشه این موضوع رو به کل حکومت گسترش داد اگرچه بی توجهی ها خیلی زیاده
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۰۱ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
در عوض دولت تا دلتون بخواد برای سگ وگربه غذاوارد کرد تا خدای نکرده این که سگ وگربه پرستان به مشگل برنخورن خدا نابود کنه این دولت مفسد را وخدا لعنت کند کسانی که به عشق فستيوال دیدن تو خارج و کنسرت وهوس بازی نون ملت را آجرکردن
آخرین اخبار