مشکل جدیدی پیش‌روی توئیتر برای شفاف‌سازی جاسوسی دولت آمریکا

یک قاضی به تازگی حکمی صادر گرده که مشکل جدیدی پیش‌روی توئیتر برای شفاف‌سازی جاسوسی دولت آمریکا قرار می‌هد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دولت آمریکا به بهانه مقابله با تهدید‌های داخلی و خارجی (مانند تروریسم و جرایم مجازی) بار‌ها به شبکه‌ها مختلف اجتماعی درخواست‌هایی برای دریافت اطلاعات کاربران ارسال کرده است. توئیتر نیز یکی از این شبکه‌های اجتماعی است که از این مسئله مستثنی نیست. البته توئیتر در نبرد شش ساله خود تلاش می‌کند تا شفاف سازی بیشتری برای درخواست‌های آمریکا ارائه دهد.

سدی جدید جلوی پای توئیتر برای شفاف‌سازی

اما تلاش‌های مقامات قضایی این کشور رخ دادن چنین مسئله‌ای را به تعویق می‌اندازد. قاضی منطقه، ایوانون گونالز راجرز، درخواست توئیتر برای صدور حکم مختصر که به آن اجازه می‌دهد جزئیات بیشتری از نامه‌های امنیت ملی (NSL) را دریافت کند، رد کرده است.

پس از سال‌ها تلاش توئیتر برای شفاف‌سازی جاسوسی دولت آمریکا از کاربران این شبکه اجتماعی، این قاضی سرانجام حکمی صادر کرده که از این مسئله جلوگیری می‌کند. بر اساس حکم صادر شده، توئیتر از افشای جزئیات و اطلاعات گسترده از درخواست‌های جاسوسی سایبری کاخ سفید منع شده و حق انجام چنین کاری را ندارد.


بیشتر بخوانید: پست‌های قابل خرید، جدیدترین قابلیت اینستاگرام برای کمک به رستوران‌ها


مشکل جدیدی پیش‌روی توئیتر برای شفاف‌سازی جاسوسی دولت آمریکا

معنی حکم صادر شده برای توئیتر

اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر به این حکم نگاه کنیم می‌توانیم به شما یک مثال ارائه دهیم. تصور کنید دولت آمریکا از توئیتر درخواست کرده شماره کامل اهداف جاسوسی را به آن ارائه دهد و این شبکه اجتماعی در فرایند شفاف‌سازی خود قصد دارد شماره دقیق کسانی که آمریکا قصد جاسوسی از آن‌ها را داشته اعلام کند. بر اساس جدیدترین حکم صادر شده، این شبکه اجتماعی از لحاظ قانونی اجازه چنین کاری را ندارد. توئیتر اکنون می‌تواند تنها چند عدد از شماره تلفن افراد در گزارش شش ماهه خود درج کند.

سخنگوی توئیتر به این مسئله واکنش نشان داد و از صدور حکم مذکور اظهار ناامیدی کرد. وی در ادامه حرف‌هایش گفت که از تلاش برای شفاف‌سازی باز نمی‌ایستد. این شرکت در هر نیم‌سال یک گزارش شفافیت (transparency report) منتشر می‌کند و در آن تعداد درخواست‌های دولت‌های جهان برای دسترسی به اطلاعات کاربران توئیتر نوشته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.