مداخلات آمریکا در امور نهاد‌های بین‌المللی ادامه دارد؛

تلاش هم‌حزبی‌های ترامپ برای وادار کردن رئیس سازمان جهانی بهداشت به استعفا

جمهوری خواهان آمریکایی از رئیس جمهور این کشور خواستند درخواست استعفای رئیس سازمان جهانی بهداشت را مطرح کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، جمهوری خواهان کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برای به تعلیق درآوردن کمک مالی به سازمان جهانی بهداشت تمجید کرده و از او خواستند تا کمک مالی به این نهاد بین المللی را به استعفای تدروس آدهانوم، رئیس آن نهاد، منوط  کند.

کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج شنبه در نامه‌ای نگرانی خود را نسبت به واکنش اولیه چین و سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع ویروس کووید-۱۹ اعلام کردند. قانونگذاران آمریکایی اینگونه استدلال کردند که در مراحل اولیه شیوع ویروس کرونا، که منجر به تلفات غیر قابل پیشگیری در سراسر دنیا شد، گسترش اطلاعات نادرست مشاهده شد.

در این نامه که از سوی ۲۰ نماینده جمهوری خواه نوشته شد، آمده است: این امر منجر به این شد که کشور‌های جهان از جمله ما، با اطلاعات نادرست به مقابله با این ویروس بپردازند و زمان ارزشمندی از دست برود. متاسفانه و درنتیجه این موضوع مجبوریم شمار قربانیان این بیماری را در چین و سراسر دنیا بشماریم.

این قانونگذاران آمریکایی در ادامه یادآور شدند برغم داشتن جمعیت کمتر نسبت به برخی کشورها، میزان کمک‌های مالی آمریکا به سازمان جهانی بهداشت از همه کشور‌ها بیشتر است.

در حالی که جمهوری خواهان از تصمیم ترامپ برای تعلیق کمک به سازمان جهانی بهداشت حمایت می‌کنند، این اقدام با انتقاد از سوی دموکرات‌ها و گروه‌های حامی سلامت همراه شد. منتقدان هشدار دادند این اقدام ترامپ می‌تواند مانعی بر سر واکنش جهانی برای از بین بردن ویروس کرونا باشد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا یکی از این منتقدان بود و آن را اقدام غیرقانونی از سوی دولت ترامپ توصیف کرد. پلوسی گفت: هر کاری در توانم باشد برای جلوگیری از این اقدام بحث برانگیز انجام خواهم داد.

رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه از توقف کمک‌های مالی به سازمان جهانی بهداشت خبر داد. ترامپ بار دیگر با حمله به سازمان جهانی بهداشت گفت: ما در حال بررسی نقش این سازمان در پنهانکاری و سومدیریت شیوع ویروس کرونا در جهان هستیم. وی تاکید کرد: انتشار این ویروس در جهان از ابتدا می‌توانست کنترل شود. سازمان جهانی بهداشت  اطلاعات نادرست چین درباره این ویروس را ترویج کرد. این سازمان در عمل به وظایف اصلی خود شکست خورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار