هاآرتص: اسرائیل یک گام دیگر به انتخابات چهارم نزدیک شد

نشریه هاآرتص طی گزارشی از نزدیکی بیش از پیش رژیم صهیونیستی به انتخابات چهارم خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هاآرتص، رووین ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه طی نامه‌ای به بنی گانتز، به وی اطلاع داد که وظیفه تشکیل کابینه ائتلافی را به کنست منتقل می‌کند. این نامه پس از آن نوشته شده است که رهبران حزب آبی‌وسفید و لیکود پس از مدت‌ها رایزنی و گفت‌وگو نتوانستند گام موثری در ایجاد کابینه ائتلافی بردارند.

بر اساس قانون رژیم‌صهیونیستی در این دور جدید که به مدت سه هفته به طول خواهد انجامید، هر حزبی که بتواند حداقل ۶۱ امضا از اعضای کنست جمع کند، می‌تواند کابینه ائتلافی را تشکیل دهد. در غیر این صورت اگر هیچ یک از احزاب در این امر به موفقیت دست نیابند، آن‌گاه طبق قانون رژیم صهیونیستی انتخابات دیگری ظرف ۹۰ روز باید برگزار شود.

ریولین که پیش از این از بن‌بست جاری در اراضی اشغالی ابراز تاسف کرده بود، طی نامه‌ای خطاب به گانتز نوشت: «هیچ یک از کاندیدا‌ها از حمایت اکثریت کنست برخوردار نیستند و در این صورت نمی‌توان کابینه ائتلافی را تشکیل داد».

وی تاکید کرد: «من امکان تشکیل دولت را نمی‌بینم و این موضوع را به کنست واگذار می‌کنم. امیدوارم اعضای کنست بتوانند بر یک اکثریت حداقلی دست یابند، تا از برگزاری انتخابات چهارم جلوگیری شود».

هرچند که پیش از این اعلام شده بود که گانتز و نتانیاهو بر سر ایجاد یک کابینه ائتلافی توافق کرده‌اند، اما پس از پایان روز چهارشنبه، ضرب‌الاجل تعیین شده در این رابطه، هیچ خبری مبنی بر توافق مخابره نشد. حزب آبی‌سفید و حزب لیکود هر کدام چند کرسی انگشت‌شمار برای تشکیل کابینه کم دارند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار