توزیع بسته‌های معیشتی در میان خانواده دانش‌آموزان نیازمند جهرمی

رئیس اداره آموزش وپرورش جهرم گفت: با مشارکت همکلاسی‌ های دانش آموزان نیازمند و فرهنگیان این منطقه، بسته‌های معیشتی تهیه و در چند مرحله بین خانواده‌های آنان توزیع می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی نیک‌فر رئیس اداره آموزش وپرورش شهرستان جهرم در نشست هماهنگی قرارگاه انفاق و مواسات شهرستان جهرم بیان کرد: پس از اطلاع رسانی برای تهیه این بسته‌های معیشتی، تنها در مدرسه شهید منصور محبوبی جهرم ۲۷۰ میلیون ریال کمک نقدی جمع‌آوری شد که از محل آن، ۲۰۰ بسته غذایی تهیه و آماده توزیع شده است.

او، تصریح کرد: مقرر شده با مشارکت فرهنگیان این شهرستان، برای رانندگان سرویس مدارس که به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن واحدهای آموزشی از اسفندماه ۹۸ بیکار شده اند و با مشکلات معیشتی مواجه هستند، کمک‌هایی برای آن ها نیز در نظر گرفته شود.  

نیک فر ادامه داد: از پارسال مقرر شد که افراد و مراکزی که در موضوع کمک به دانش‌آموزان محروم فعال هستند، به صورت منسجم و زیر نظر انجمن خیران مدرسه یار، فعالیت خود را ادامه دهند.

رئیس اداره آموزش وپرورش شهرستان جهرم ، بر موضوع رعایت عدالت در توزیع کمک‌های خیران در این شهرستان تاکید کرد و افزود: یکی از مشکلاتی که انجمن‌های خیریه با آن مواجه هستند، مشکل نرم‌افزاری است زیرا برخی از این انجمن‌ها و موسسه‌های خیریه به گونه‌ای عمل می‌کنند که بعضی از افراد نیازمند از چندین خیریه خدمات دریافت می‌کنند و بعضی از نیازمندان نیز از این کمک‌ها بی نصیب بوده و نادیده گرفته می‌شوند.   

شناسایی بیش از ۲ هزار دانش آموز نیازمند در شهرستان جهرم

نادر افسر مدیر مجمع خیران مدرسه‌یار شهرستان جهرم نیز اضافه کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز نیازمند و آسیب‌پذیر در این شهرستان شناسایی‌شده، که اگر به وضعیت آن ها رسیدگی لازم نشود از تحصیل بازمی‌مانند.

او، اظهار کرد: این دانش‌آموزان، از یتیمان، فرزندان طلاق و یا افرادی هستند که پدر خانواده قادر به کار کردن نیست و یا در زندان به سر می‌برد.

افسر تاکید کرد: در صورتی که به این دسته از دانش‌آموزان توجه نشود و از تحصیل باز بمانند، میزان جرم و بزهکاری در جامعه بالا می‌رود که  از این رو باید از آن ها حمایت شود.

مدیرمجمع خیران مدرسه یار شهرستان جهرم گفت: قبل از نوروز ۹۹، این مجمع برای دانش آموزان زیر پوشش این نهاد، مقادیری لباس به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال تهیه کرده که به سبب شیوع بیماری کرونا هنوز موفق به توزیع آن ها نشده ایم اما این لباس‌ها را طبق روال هر سال  در ایام ماه رمضان بین خانواده‌های دانش آموزان نیازمند بسته‌های غذایی توزیع می‌شود.

او، بیان کرد: این مجمع ۲۰۰ بسته غذایی آماده کرده که به زودی میان خانواده‌های دانش‌آموزان نیازمند این شهرستان توزیع می‌شود.

افسر ادامه داد: خدمات مجمع خیران مدرسه‌یار، به غیر از ایام عید و یا آغاز سال تحصیلی، در طول سال ادامه دارد و این نهاد در تلاش است، حداقل نیازهای یک دانش‌آموز را برآورده کند.

توزیع یک هزار بسته حمایتی بین نیازمندان جهرم

سرهنگ غلامرضا توکل فرمانده سپاه ناحیه جهرم نیز تصریح کرد: پیرو بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل قرارگاه مواسات برای کمک به نیازمندان، سپاه ناحیه  سه نشست  را با حضور خیران این شهرستان  برگزار کرده است.

او، ادامه داد: در هفته آینده، یک مسجد در جهرم برای اجرای رزمایش کمک به محرومان تعیین می‌شود و مقرر شده در قالب این رزمایش، یک هزار بسته حمایتی تهیه و بین نیازمندان این شهرستان توزیع شود.

توکل افزود: مقرر شده این خدمات حمایتی تداوم داشته باشد و مرحله نخست این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان امسال ادامه دارد.

فرمانده سپاه ناحیه جهرم اضافه کرد: قرارگاه انفاق و مواسات این شهرستان در پاسخ به اجرای بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش کمک به مستمندان در ماه مبارک رمضان، با حضور موسسه‌ها و نهادهای خیریه و امدادرسان این شهرستان راه‌اندازی شده است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.