توزیع بیش از ۳۰ تن کود شیمیایی

۳۱ هزار تن کود شیمیایی میان کشاورزان گیلان توزیع شد.

بیش از ۳۰ تن کود شیمیاییبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،مسعود الماسی،معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت : تاکنون حدود31 هزار تن انواع کودهای شیمیایی نظیر ازته ، فسفاته و پتاسه در استان توزیع شده است .
او  با بیان اینکه هیچ نگرانی برای تامین به موقع کود مورد نیاز کشاورزان وجود ندارد افزود : این میزان کودهای شیمیایی بین شالیکاران و چایکاران در کارگزاری‌های بخش خصوصی و تعاونی‌های روستایی گیلان توزیع‌شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت  : تا اکنون حدود 6 هزار و ۵۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی در انبارها گیلان موجود است و3 هزار و 500 تن دیگر نیز از کارخانه‌های پتروشیمی در حال حمل به استان است.

مسعود الماسی با اشاره به اینکه ارقام هاشمی ، علی کاظمی ، صدری ، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود از رقم‌های پرمحصولی هستند که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود ، افزود : در این میان بیشترین رقم‌های کشت‌شده برنج در این استان ، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که بیش از ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود و بیشترین زمین شالیکاری استان نیز در شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا وجود دارد.

انتهای پیام/عط

برچسب ها: کشاورزی ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.