حفظ تولید پایدار گاز و تامین سوخت مصرفی، با هدف حمایت از مدافعان سلامت

مدیرعملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، کارکنان پالایشگاه خانگیران به عنوان سربازان خط مقدم تولید پایدار گاز در کنار مدافعان سلامت، حضور جدی در خدمت رسانی در بخش شمال و شمال شرق کشور دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یحیی فیضی در جلسه پرسش و پاسخ با کارکنان پالایشگاه خانگیران که به صورت مجازی برگزار شد با تشریح اقدامات صورت پذیرفته در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: به دلیل اهمیت پالایشگاه‌ها در تامین گاز مشترکان خانگی، نیروگاه ها، صنایع و بویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که در خط مقدم سلامت قرار دارند علاوه بر اقدامات عملیاتی در جهت حفظ تولید پایدار گاز، رویکرد پیشگیری و پایش سلامت کارکنان و خانواده‌های آنان در این ایام نیز مدنظر بوده است.

او افزود: طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، پروتکل‌های بهداشتی وزارت نفت و ستاد شرکت ملی گاز ایران با تشکیل جلسات روزانه کمیته سلامت جهت پایش اقدامات انجام شده، غربالگری کارکنان و دورکاری وظایف محوله نیز از اسفندماه ۹۸ تاکنون، گام‌های موثری بوده است که در حفظ سلامت کارکنان برداشته شده است.

مدیرعملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد با اشاره به اهمیت پایداری تولید گاز طبیعی در حوزه شمال و شمال شرق کشور ادامه داد: کارکنان نوبتکار، آتش نشانی و حراست در ایام تعطیلات نوروزی نقش پشتیبانی را به خوبی به مرحله اجرا گذاشتند و با توجه به اینکه بیشتر آحاد جامعه در این مدت در منازل بودند به جهت حفظ تولید در محل کار حضور داشتند و فعالیت می‌نمودند.

فیضی در ادامه به سایر اقدامات و تصمیمات اتخاذ شده در کمیته سلامت پالایشگاه خانگیران اشاره و بیان کرد: افزایش تعداد سرویس‌های نوبتکاری، غربالگری کارکنان، ضدعفونی اتوبوس ها، فاصله گذاری اجتماعی، کنترل تردد‌ها و تدوین دستورالعمل‌های مدون از اولویت‌های ما در کمیته سلامت با هدف حفظ تندرستی کارکنان و خانواده‌های آنان در خطه مرزی سرخس می‌باشد.

او همچنین به تعمیرات اساسی پیش رو امسال اشاره و تصریح کرد: با تصمیمات اتخاذ شده بخشی از فعالیت‌های تعمیراتی به سال ۱۴۰۰ موکول شد و سایر فعالیت‌های مهم تعمیرات اساسی امسال با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند اجرا خواهد شد.

مدیرعملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد تاکید کرد: با ایجاد واحد بهداشت کار صنعتی حضور بهداشت یاران در زمان اجرای تعمیرات اساسی ۱۳۹۹ جای هیچ گونه نگرانی نیست و در تلاش هستیم تا کارکنان پیمانکاری با استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کار تعمیرات را آغاز و واحد‌های عملیاتی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد را برای تولید پایدار گاز در زمستان آماده سازی کنیم.

انتهای پیام//م. ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار