شیف: قطع حمایت از سازمان بهداشت جهانی وضع را بدتر می‌کند

رئیس کمیته اطلاعاتی کنگره آمریکا اقدام ترامپ در قطع حمایت از سازمان بهداشت جهانی را موجب بدتر شدن اوضاع کنونی شیوع کرونا در جهان دانسته و گفت ترامپ بر ناکامی‌هایش سرپوش می‌گذارد.

شیف: قطع حمایت از سازمان بهداشت جهانی وضع را بدتر می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات در مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در قطع حمایت مالی از سازمان بهداشت جهانی و اظهاراتش مبنی بر اینکه انتشار این ویروس در جهان از ابتدا می‌توانست کنترل شود، اعلام کرد ترامپ مثل همیشه به دنبال منحرف کردن نگاه‌ها از ناکامی‌هایش است.

رئیس کمیته اطلاعات در کنگره آمریکا گفت: «ترامپ هفته‌ها زمان را از دست داد درحالی که می‌گفت ویروس کرونا بی‌ضرر است و شبیه آنفلوانزا است.»

آدام شیف افزود: «همکاری بین المللی در زمینه پزشکی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و توقف حمایت مالی از سازمان بهداشت جهانی وضع را بدتر می‌کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از توقف کمک‌های مالی به سازمان بهداشت جهانی خبر داد.


بیشتر بخوانید:


ترامپ مدعی شد: «انتشار این ویروس در جهان از ابتدا می‌توانست کنترل شود. سازمان بهداشت جهانی اطلاعات نادرست چین درباره این ویروس را ترویج کرد. این سازمان در عمل به وظایف اصلی خود شکست خورده است.»

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در واکنش به این اقدام ترامپ در حالی که ویروس کرونا به اپیدمی جهانی تبدیل شده است، اعلام کرد که اکنون زمان قطع حمایت مالی از سازمان جهانی بهداشت نیست.

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این نیز در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور این کشور که گفته بود برای بازگشایی اقتصاد آمریکا اختیار تام دارد، در توییتی نوشت اختیار ترامپ تام نیست، اما بی‌کفایتی او تمام و کمال است.

این در حالی است که طبق آمار وبسایت ورلد میتر با افزوده شدن ۲ هزار و ۲۲۸ نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته به آمار قربانیان کرونا در آمریکا تعداد جان‌باختگان این ویروس کشنده به ۲۶ هزار و ۴۷ نفر افزایش یافت.

همچنین تعداد کل مبتلایان در ایالات متحده نیز به ۶۱۳ هزار و ۸۸۶ نفر رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار