لزوم تصویرسازی ذهنی زیبا برای سالمندان در روزگار کرونایی

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی گفت: فرزندان با والدین سالمند خود به صورت تلفنی ارتباط داشته باشند و برای آن‌ها تصویرسازی ذهنی زیبا انجام دهند.

فاطمه السادات شهیدی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: فرزندان با والدین سالمند خود درباره بیماری کرونا صحبت کنند و آن‌ها را به در خانه ماندن برای سلامت جسمی تشویق کنند.

او افزود: فرزندان از رفت و آمد با سالمندان بپرهیزند و دید و بازدید خانوادگی شان به صورت تماس تلفنی باشد، چون ممکن است جوانان ناقل ویروس کرونا برای سالمندان باشند.

شهیدی ادامه داد: فرزندان و اطرافیان افراد سالمند خرید‌های مورد نیاز را انجام دهند و با رعایت نکات بهداشتی و شرایط استریل درب منزل تحویل دهند.

او گفت: والدین سالمند در شرایط شیوع ویروس کرونا که امکان دید و بازدید با فرزندان ندارند، بیشتر احساس تنهایی و نگرانی می‌کنند، از این رو فرزندان باید درباره راه‌های انتقال این ویروس با آن‌ها صحبت کنند.

شهیدی گفت: از آنجا که در روزگار کرونایی بی میلی به غذا، رژیم غذایی نادرست و استرس در سالمندان افزایش می‌یابد، فرزندان به والدین توصیه کنند که در منزل راه بروند و تکنیک‌های آرام سازی را به آن‌ها آموزش دهند.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی افزود: توصیه می‌شود سالمندان درباره نگرانی‌های خود به صورت تلفنی با فرزندان صحبت کنند و تصویرسازی ذهنی زیبا و خواب کافی داشته باشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار