مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ؛

شبکه اجتماعی دانش آموزی شاد راه اندازی شد

شیخ الاسلام از راه اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزی شاد به منظور آموزش مجازی دانش آموزان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در برنامه گفتگوی خبری سیمای مرکز قم گفت: این سامانه از سه روز قبل راه اندازی شده و در مرحله اول ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد مدیران و معلمان به این پیام رسان ویژه آموزش و پرورش متصل شده اند تا دانش آموزان مقطع ابتدایی بتوانند آموزش‌های تحصیلی خود را به صورت مجازی و از این طریق دریافت کنند.

 شیخ الاسلام تصریح کرد: برای برخی خانواده‌های محروم که نمیتوانند این امکان را برای دانش آموز خود فراهم کنند جزوات تحصیلی فراهم و به برخی تحویل هم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: برای روستا‌ها و مناطق محروم نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا راهبران آموزشی با رعایت موازین بهداشتی در صورت ضرورت حتی به در منازل دانش آموزان مقطع ابتدایی بروند و آموزش‌های لازم را ارائه کنند.

شیخ الاسلام از در نظر گرفتن تمهیدات ویژه در سامانه شاد برای دانش آموزان استثنائی هم سخن گفت:وی به طراحی ۲ طرح برای اتمام سال تحصیلی جاری هم اشاره کردو گفت: در طرح اول چنانچه مدارس بازگشایی شوند یک ماه به سال تحصیلی اضافه می‌شود و تا پایان تیر ادامه خواهد یافت که البته بسیار بعید به نظر می‌رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش طرح دوم را مورد توجه قرار داد و گفت: در این طرح پیش بینی شده است که سال تحصیلی در موعد مقرر به اتمام برسد، اما از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر مرور دروس سال تحصیلی جاری برای دانش آموزان صورت گیرد.

 شیخ الاسلام تصریح کرد: چنانچه این اتفاق بیفتد و خانواده‌ها فرزندان خود را به مدرسه نفرستند جایگاه آموزش و پرورش از نظر اعتماد عمومی زیرسوال خواهد رفت.

شیخ الاسلام در خصوص امتحانات دانش آموزان هم گفت: پیشنهاد داده ایم امتحانات پایه هفتم تا یازدهم حتی الامکان به صورت مجازی برگزار شود و امتحانات نهایی پایه دوازدهم نیز با افزایش چشمگیر حوزه‌های امتحانی به صورت حضوری و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام شود.

او افزود: برای امتحانات نهایی پایه دوازده و کنکور سراسری هم پیشنهاد شده است فصول آخر کتب درسی که تدریس نشده است از سوالات امتحانی حذف شود.

 احمدوند رییس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش قم هم که میهمان تلفنی این برنامه بود گفت: سامانه شاد قابلیت نصب روی موبایل، تبلت و رایانه‌های شخصی را دارد و دانش آموزان می‌توانند با وارد کردن مشخصات شناسنامه‌ای خود از آن استفاده کنند.

او افزود:البته این امکان نیز فراهم شده که معلمین و مدیران هم بتوانند دانش آموزان را به این شبکه متصل کنند، او همچنین از واگذاری اینترنت رایگان به مدارس روستایی برای برخورداری از این شبکه خبر داد.

 رییس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش قم نشانی این سامانه را http://shaddl.medu.ir اعلام کرد و گفت: برای طرح هرگونه پرسشی در این خصوص اولیا و دانش آموزان می‌توانند از طریق تلفن ۰۲۱۴۳۰۸۱ استفاده کنند ضمن آنکه کارشناسان مناطق و نواحی آموزش و پرورش قم هم پاسخگوی سوالات خواهند بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار