با ورزش سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌ها محافظت می‌شود

استاد دانشگاه رازی کرمانشاه ورزش را دارویی قوی برای پیشگیری، درمان و بازتوانی افراد از بیماری‌ها از جمله کرونا دانست.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  مصطفی اکبری استاد دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: کم تحرکی سوخت و ساز کالری در بدن را کاهش می‌دهد و در نتیجه تجمع کالری‌ها به چربی در بدن تبدیل می‌شود و این چربی‌ها به نوبه خود باعث افزایش کلسترول در خون و پیش زمینه بیماری‌های سکته‌ای در افراد را فراهم می‌کند.

اکبری، ورزش کردن را عامل اصلی افزایش حجم اکسیژن در خون و در نتیجه تقویت دیواره‌های سیستم عروقی بدن، تقویت سیستم ریوی بدن و افزایش گردش خون دانست و گفت: مجموع این عملکرد‌ها باعث تقویت کل سیستم ایمنی بدن فرد و محافظت از او در مقابل بیماری‌ها بخصوص بیماری‌هایی مانند سرما خوردگی، آنفلوآنزا و حتی کرونا می‌شود.

او ورزش را دارویی قوی برای افراد در مقابل بیماری، چه در مرحله پیشگیری، درمان و بازتوانی و ریکاوری دانست و گفت: با ورزش سیستم ایمنی بدن در مقابل خیلی از بیماری‌ها محافظت می‌شود و از خیلی بیماری‌ها که باعث بستری شدن افراد می‌شود مانند کرونا جلوگیری می‌کند.

اکبری در بخش دیگری از سخنان خود به افراد توصیه کرد؛ یک ساعت برای ورزش روزانه خود برنامه ریزی کنند و اگر توان یا وقت کافی ندارند در ۲ وقت ۲۰ دقیقه‌ای در طول روز، صبح و عصر به ورزش اختصاص دهند.

این عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه اضافه کرد: افراد برنامه ورزشی خود را ۲ ساعت بعد از خوردن غذا یا قبل از صبحانه شروع کنند و در پنج دقیقه اول حتما حرکات نرمشی و کششی انجام دهند، سپس بسته به توان، سن و سال و امکانات ورزشی که در منزل و فضای بسته در اختیار دارند به ورزش‌های قدرتی، سرعتی مانند پروانه و دو که تمام مفاصل بدن را درگیر می‌کند، بپردازند و در پایان ورزش باز حرکات کششی برای سرد کردن بدن را فراموش نکنند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.