اعضای کمیسیون صنایع مجلس مطرح کردند؛

واگذاری فرکانس‌های صداوسیما خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است

برخی از اعضای کمیسیون صنایع با اعلام مخالفت مجلس با واگذاری فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰، آن را خلاف قانون اساسی اعلام کردند.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز که متعلق به صداوسیماست بیان کردند مجلس مخالف واگذاری این فرکانس هاست.

نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز متعلق به صدا وسیماست گفت: موضوع فرکانس‌های صداوسیما چندین بار توسط وزیر ارتباطات مطرح شده و هردفعه هم از سوی مجلس رد شده است.


بیشتر بخوانید: چرا وزارت ارتباطات قصد تصاحب فرکانس ۷۰۰ و ۸۰۰ را دارد؟


وی افزود: وزارت ارتباطات کم کاری خود در زمینه اینترنت را به گردن صدا و سیما می‌اندازد تا مردم نسبت به صدا و سیما بدبین شوند.

قاضی پور نماینده ارومیه تصریح کرد: مجلس قطعا باواگذاری فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ مخالف است چرا که این فرکانس‌ها مورد نیاز رسانه ملی است تا در مقابل هجمه و یورش شبکه‌های معاند بتواند از نظام جمهوری اسلامی دفاع کند.

وی ادامه داد: در اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره شده است که صدا وسیما یک سازمان حاکمیتی است تا لطمه‌ای به نظام وارد نشود و گرفتن فرکانس‌ها از صداوسیما خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است

حمید رضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز صداوسیما گفت: واگذاری این فرکانس‌های صداوسیما به مخابرات در کمیسیون تلفیق بودجه مورد بررسی قرار گرفت و رأی نیاورد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی با بیان اینکه بحث فرکانس‌ها باید به صورت کامل تبین شود از صداوسیما خواست اطلاع رسانی دقیق و فنی در این خصوص انجام گیرد تا افکار عمومی در این مورد آگاه شوند.

محسن کوهکن ریزی عضو کمیسوین صنایع و معادن مجلس با اشاره به فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز گفت: موضوع واگذاری فرکانس‌های صداوسیما چندین بار در کمیسیون تلفیق بودجه مطرح شد و حداقل ۳ سال این بحث مطرح بوده است ولیکن نمایندگان مجلس برای واگذاری فرکانس‌ها به وزارت ارتباطات قانع نشدند.

وی افزود: وزارت ارتباطات می‌خواهد این فرکانس‌ها را تصاحب کند در حالی که در این شرایط حساس وزیر ارتباطات نباید یکطرفه صحبت کند.

نماینده لنجان تصریح کرد: وزارت ارتباطات تلاش کرد از طریق یک مصوبه این فرکانس‌ها را در اختیار بگیرند، ولی نتوانستند و حالا جوسازی‌هایی را علیه صدا و سیما انجام دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار