نیویورک تایمز با انتشار مطلبی اعلام کرد؛

موساد تجهیزات پزشکی کشور‌ها را سرقت می‌کند

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مطلبی به نقش موساد در سرقت تجهیزات پزشکی کشور‌های مختلف در سایه شیوع ویروس کرونا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مطلبی به نقش سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) در سرقت اطلاعات، امکانات پزشکی و مراقبتی کشورهای مختلف در سایه شیوع ویروس کرونا پرداخت. از آنجایی که افسران موساد عمدتا با عملیات پنهانی در خارج از این منطقه در ارتباط هستند، این بار فعالیت خود را در زمینه بهداشت عمومی و سرقت تجهیزات پزشکی و درمانی کشور‌ها پیش بردند.

آمار‌های اولیه حاکی از آن بود که ویروس کرونا به شکل گسترده‌ای در سرزمین‌های اشغالی در حال پیشرفت بود. این ویروس نزدیک به ۱۱ هزار نفر را در سرزمین‌های اشغالی مبتلا کرده و جان ۱۰۳ تن را گرفته بود.

در اوایل ماه فوریه مسئولان مرکز پزشکی «شیبا» بزرگترین بیمارستان رژیم صهیونیستی متوجه شدند که با افزایش شمار مبتلایان نیاز به دستگاه‌های ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) و سایر تجهیزات افزایش می‌یابد. به همین منظور پروفسور یتشاک کرایس، مدیر بیمارستان در ملاقاتی غیرمعمول با یوسی کوهن، رئیس موساد راه‌های دستیابی به تجهیزات ضروری درمانی و بهداشتی را بررسی کردند و از آن پس بود که موساد شروع به فعالسازی شبکه بین‌المللی خود برای سرقت موارد مورد نیاز کرد.

در اوایل ماه مارس یک مرکز فرماندهی و کنترل و نظارت بر توزیع وسایل بهداشتی در سراسر سرزمین‌های اشغالی به ریاست کوهن ایجاد شد و نمایندگانی از موساد، بخش خرید وزارت جنگ اسرائیل و واحد مخفی اطلاعات ارتش ۸۱ که وظیفه جاسوسی داشتند، شناسایی و سرقت تجهیزات پزشکی را از کشور‌های مختلف علی الخصوص کشور‌های عربی آغاز کردند. پس از مدتی بخش عمده‌ای از نیاز‌های بیمارستان شیبا در اسرائیل تهیه شد.

طبق گزارش نیویورک تایمز، پروفسور کریس نپذیرفت که دقیقا بگوید چگونه ماموران موساد تجهیزات پزشکی مورد نیاز این بیمارستان را تامین و اینکه از کجا این تجهیزات را وارد کرده‌اند. این در حالی است که شش مقام فعلی و سابق اسرائیل که در جریان فعالیت‌های موساد برای تهیه اطلاعات و تجهیزات مورد نیاز پزشکی بودند به شرط ناشناس ماندن گفتند برخی از این اقلام از کشور‌های همسایه عربی که روابط دیپلماتیک رسمی نیز با اسرائیل ندارند، تامین شده است.

در همین حال، یکی از مقامات ارشد موساد در مصاحبه با برنامه «ایلانا دایان» از کانال ۱۲ اسرائیل اذعان کرد موساد تجهیزاتی را به سرقت برده است که سایر کشور‌ها قبلا سفارش داده بودند. پیش از آن نیز کوهن اطمینان داده بود که تا پایان هفته اول ماه آوریل هر نوع تجهیزات پزشکی به اندازه کافی در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد.

یک مقام رسمی دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی گفته است نخستین محموله‌ای که موساد از کشور‌های خارجی گرفته است در ۱۹ مارس وارد سرزمین‌های اشغالی شد که شامل ۱۰۰ هزار کیت تشخیص کرونا بود. محموله‌های بعدی نیز شامل کیت‌های بیشتر، ۱.۵ میلیون ماسک جراحی و ده‌ها هزار ماسک ان-۹۵ به علاوه لباس و گان و عینک‌های محافظ بود.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، در حال حاضر، بسیاری از کشور‌های خاورمیانه با بحران کرونا مواجه هستند و همین امر شرایط را برای موساد و دست‌اندازی آن برای سرقت تجهیزات بهداشتی، دارویی و مراقبتی از کشور‌های همسایه یا دورتر فراهم کرده است. پیش از این دولت‌های آلمان و هند با اطلاع از اقدامات موساد مانع انتقال محموله‌ها به سرزمین‌های اشغالی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۱۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
ترامپ ملعون تروریست نژادپرست فاسد فاسق باجگیر دزد و دارو دستش و همپیمانانش و پیروان نژادپرستش که اموال و دارایهای ملت مظلوم مستضعفین مومنین ، مسلمین ، حزب الله سر تا سر جهان و جهان اسلام رو به غارت بردند و چپاول و اشغال کردند و بسیار ظلم و ستم کردند و دستشان به خونها و جانهای بسیاری از بیگناهان عالم آغشته است رفتنیه چه بخواد چه نخواد به زبال دان تاریخ انداخته خواهد شد این سفاک فراعنه برده دار شیطان صفت چه با حکم محاکمه چه بی حکم محاکمه نابود و به جهنم اسفل سافلین انداخته خواهد شد . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار