کارشناس امور امنیتی عراق هشدار داد:

توطئه جدید آمریکا در عراق/ احتمال بکارگیری عناصر موساد و سیا در قالب طرح‌های نظامی

یکی از کارشناسان امور عراق از نیرو‌های امنیتی این کشور خواست درباره طرح‌های نظامی آمریکا بیشتر هوشیار باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی العهد، «عدنان الکنانی»کارشناس امور امنیتی عراقی درباره طرح‌های نظامی آمریکا در عراق هشدار داد و از بکارگیری عناصر موساد و سیا در این کشور خبر داد.

عدنان الکنانی، کارشناس امور امنیتی روز گذشته از نیرو‌های امنیتی عراق خواست درباره طرح‌های نظامی آمریکا در عراق بیشتر هوشیار باشند.

الکنانی در گفتگو با «العهد» گفت «آمریکا تلاش می‌کند از منافعش در داخل عراق از طریق جایگزین کردن عناصری که سی‌آی‌ای و موساد اسرائیل آن‌ها را آموزش داده‌اند، حفاظت کند».

وی افزود: «آمریکا می‌خواست جنگ شیعی-شیعی را از طریق تظاهراتی که در عراق برگزار شد، شعله‌ور کند». وی افزود «نیرو‌های امنیتی باید درباره هر نوع طرح نظامی آمریکا در عراق هوشیار باشند».

الکنانی در ادامه گفت: «نیرو‌های سیاسی عراق برای تصمیم‌گیری در قبال طرح‌های آمریکا ضعیف هستند و پس از تصمیم پارلمان عراق برای بیرون راندن نیرو‌های خارجی از کشور، آمریکا به شیوه‌ای تلاش می‌کند دست به اقدام نظامی در عراق بزند».

تاکنون تمام سیاست‌های آمریکا در عراق با شکست مواجه شده است. آخرین تیر ترکش آمریکا یعنی ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، معاون الحشد الشعبی نیز نه تنها به تضعیف محور مقاومت منجر نشد بلکه سرعت پیروزی‌های جریان مقاومت تسریع شد.  

علاوه بر این پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد و مردم با راهپیمایی میلیونی آن را تایید کردند. طرح آشوب و «بی دولت سازی» نیز که از مهرماه در عراق شروع شده نتوانسته به موفقیت برسد. به همین دلیل به نظر می‌رسد که آمریکا سعی دارد تا توطئه‌ای دیگر را در عراق اجرا کند که بسیاری معتقدند که این کشور چه بسا به دنبال کودتا و یا  تجزیه عراق باشد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۷:۰۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
آمریکای جنایتکارعامل تمام جنایتهاوفتنه ها درجهان مرگ برآمریکا.
آخرین اخبار