تشدید اقدامات حفاظت حیات وحش در استان مرکزی

به علت زاد آوری حیات وحش اقدامات حفاظت حیات وحش در استان مرکزی تشدید شد.

تشدید اقدامات حفاظتی حیات وحش در استان مرکزیعباس جودکی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مرکزی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، از تشدید اقدامات حفاظتی همزمان با فصل زادآوری حیات وحش در استان خبر داد و گفت: گشت و کنترل و تشدید اقدامات حفاظتی زیستگاه‌های حیات وحش در سطح استان توسط یگان حفاظت و بمنظور افزایش ضریب حفاظتی وحوش با هدف تأمین آرامش آنان در فصل زاد و ولد صورت می‌گیرد.

جودکی افزود: فصل بهار هنگام زادآوری وحوش درطبیعت است و زایش حیواناتی، چون قوچ و میش، کل و بز و سایر حیوانات در منطقه حفاظت شده و حتی سایر مناطق طبیعی اهمیت بالایی برای افزایش ظرفیت حیات وحش دارد.

او اضافه کرد: یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی و تمامی پاسگاه‌های محیط بانی فعال‌تر و هوشیارتر از همیشه مناطق تحت حفاظت را حراست و کنترل خواهند کرد و از سودجویی و اقدامات خلاف قانون شکارچیان غیر مجاز و افرادی که اقدام به تخریب زیستگاه‌ها یا زنده گیری نمایند، به شدت جلوگیری خواهند کرد.

در استان مرکزی مناطق حفاظت شده‌ی هفتاد قله اراک و الوند خمین، پناهگاه‌های حیات وحش جاسب دلیجان و راسوند شازند و اثر طبیعی ملی غار نخجیر دلیجان، با وسعت ۱۳۲۲۳۸ هکتار که حدود ۵/۴ درصد مساحت استان میشود، به عنوان ذخیره گاه‌های زیستی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

انتهای پیام /ج

برچسب ها: حیات وحش ، محیظ زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.