ساوجبلاغ رتبه برتر تولید توت فرنگی در استان البرز

شهرستان ساوجبلاغ مهم ترین منطقه تولید محصولات گلخانه ای هیدروپونیک در ایران است.

ساوجبلاغ رتبه برتر تولید توت فرنگی در استان البرزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حمید رضا ورزشی،سرپرست فرمانداری ساوجبلاغ گفت: شهرستان ساوجبلاغ با تولید سالانه بیش از ۲هزارو۵۰۰ تن توت فرنگی رتبه نخست تولید توت فرنگی در البرز را به خود اختصاص داده است.

ورزشی افزود: در مجموعه گلخانه‌های شهر جدید هشتگرد بیش از ۱۲۰۰ نفر بصورت مستقیم مشغول به کار هستند.

او گفت: کیفیت و ماندگاری بالا، استفاده نکردن از مواد نگهدارنده شیمیایی و ارگانیک بودن از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد توت فرنگی تولید شده در گلخانه‌های شهر جدید است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی  ساوجبلاغ  افزود: در این شهرستان حدود ۲۳۰ بهره بردار در زمینه تولید توت فرنگی گلخانه‌ای فعالیت دارند که هر ساله به منظور حفظ جایگاه رتبه برتر این محصول از نظر کمی و کیفی برای آنان دوره‌های تخصصی آموزشی - ترویجی برگزار می‌شود.

الماسی گفت: بیش از ۹۰ درصد توت فرنگی‌های تولید شده در این شهرستان   برای مصرف داخلی  در بازار عرضه و یا به کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

او افزود : با هدف حذف سم و کود‌های شیمیایی در پرورش توت فرنگی و تولید محصول سالم و ارگانیک، حشرات مفید شکارگر از جمله نوعی زنبور و کنه در داخل گلخانه‌ها رهاسازی می‌شوند.

الماسی گفت: تولید میوه‌های سالم و عاری از هر گونه کود و سم‌های شیمیایی و افزایش میزان تولید و پرورش توت فرنگی‌های درشت تراز مزیت‌های مهم اجرای طرح مبارزه بیولوژیک با آفات در گلخانه‌های توت فرنگی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.