رشد ۶۸ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان شرقی

ارزش کالاهای صادرشده از مبادی گمرکی آذربایجان شرقی در سال گذشته نسبت به سال 97 حدود 68 درصد افزایش یافت.

رشد ۶۸ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،اورنگی ناظر گمرکات آذربایجان شرقی گفت: پارسال دو میلیون و ۵۴۹ هزار و ۳۵۸ تن کالا به ارزش بیش از ۱۳۲ هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

اواضافه کرد: این میزان صادرات در مقایسه با سال پیش از آن از لحاظ ارزش ۶۸ درصد و از حیث وزن ۱۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات آذربایجان شرقیدر بین گمرکات آذربایجان شرقی گمرک تبریز بیشترین سهم صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده است.

اورنگی افزود: پارسال همچنین بیش از ۵۱۳ هزار و ۱۳۹ تن کالا به ارزش افزون بر ۴۸ هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال از طریق گمرکات استان به کشور وارد و ترخیص شده که این مقدار در مقایسه با سال ۱۳۹۷ از حیث ارزش دلاری ۶۳ درصد و از نظر وزنی ۱۸ درصد افزایش داشته است.

  اوبا بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ بیش از ۱۱ هزار و ۸۶۰ تن کالا با ارزش ۹۹۷ میلیارد ریال به صورت صادرات چمدانی از گمرکات استان صادر شده است افزود: این میزان از نظر وزنی ۱۴ درصد و از لحاظ ارزشی ۸۶ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی اضافه کرد: در همین مدت میزان ترانزیت خارجی ورودی به استان ۵۱۶ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون دلار و ترانزیت خارجی خروجی ۸۰۰ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۵۷۶ میلیون دلار بود که نسبت به سال ۹۷ از لحاظ ارزش دلاری به ۳ و ۲۷ درصد رشد درصد افزایش نشان می‌دهد.

اورنگی همچنین درآمد وصولی گمرکات استان در طول سال گذشته را شش هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه ۱۴ درصد افزایش داشته است.

دبیر ستاد هماهنگی تجارت فرامرزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به موقعیت راهبردی و ژئوپلتیک استان در حوزه تجارت فرامرزی خاطرنشان کرد: گمرکات استان از لحاظ دارا بودن دو گمرک فعال مرزی در همسایگی با دو کشور خارجی ارمنستان و جمهوری خودمختار و تنها مسیر ارتباط زمینی کشور با اتحادیه اوراسیا از جایگاه مهم و حساسی در تجارت خارجی کشور برخوردار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.