کشته‌شدن ۳ غیرنظامی در شلیک توپخانه‌ای هند و پاکستان

بنا به اعلام پلیس هند، در تبادل آتش توپخانه‌ای از سوی ارتش پاکستان ۳ غیر نظامی از جمله یک کودک کشته شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پلیس هند اعلام کرد در تبادل آتش سنگین توپخانه‌ای میان نظامیان این کشور و پاکستان، ۳ غیر نظامی کشته شدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک افسر پلیس هند گزارش داد در پی شلیک توپخانه‌ای ارتش پاکستان به سمت منازل مسکونی منطقه کوپوارا واقع در کشمیر هند، ۳ غیرنظامی از جمله یک زن و کودک کشته شدند.

هنوز از تلفات احتمالی بیشتر این درگیری خبری منتشر نشده است.

یادآور می‌شود روابط پاکستان با هند از زمان لغو امتیازات ویژه کشمیر از سوی دولت هند وارد موج شدیدی از تنش‌ها شده، به گونه‌ای که اسلام آباد در واکنش تند به این تصمیم، ضمن اخراج سفیر هند در گام اول، تجارت و حمل و نقل با همسایه خود را به پایین‌ترین سطح رساند.

دولت هند در تاریخ ۵ اوت، خودمختاری کشمیر را لغو و حکومت نظامی در این منطقه اعلام کرد. هند امتیازات ویژه و خودمختاری نسبی منطقه جامو و کشمیر را لغو کرد، اقدام دولت هند در لغو خودمختاری کشمیر که طبق قانون اساسی به مردم این منطقه داده شده بود، اعتراضات را در پاکستان برانگیخت.

پاکستان و هند از سال ۱۹۴۷ بر سر منطقه کشمیر با یکدیگر اختلاف دارند و بیش از ۷۰ هزار نفر در حوادث خشونت بار این منطقه جان باخته‌اند. گروه‌های مختلف در منطقه جامو و کشمیر از سال ۱۹۸۹ با هدف دستیابی به استقلال یا الحاق به پاکستان دست به مقاومت زده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار