ستارگان نوظهور فوتبال اروپا

عملکرد ستارگان جوان این فصل فوتبال اروپا را بررسی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، دنیای فوتبال همیشه بازیکنانی را به خود دیده است که پس از درخشش در تیم‌های خود به اسطوره تیم‌هایشان تبدیل شده و در قلب بسیاری از مردم دنیا جا گرفته‌اند.

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو از بازیکنانی هستند که قلب بسیاری از مردم دنیا را از آن خود کردند. اما سوال اینجا است که چه بازیکنانی می‌توانند راه این ۲ ستاره حال حاضر دنیای فوتبال را ادامه دهند. در ادامه گزارش عملکرد ستاره‌های نوظهور فوتبال اروپا در فصل جاری را بررسی می‌کنیم.

امباپه ستاره آینده دنیای فوتبال

کیلیان امباپه ستاره ۲۱ ساله تیم فوتبال پاری سن ژرمن به احتمال زیاد یکی از اسطوره‌های آینده دنیای فوتبال است. این بازیکن در این سن توانسته قهرمانی در جام جهانی را به همراه تیم ملی فوتبال فرانسه تجربه کند.

او در این فصل در ۳۳ بازی برای پاریسی‌ها به میدان رفته است که حاصل آن ثبت ۳۰ گل و ۱۷ پاس منجر به گل بوده است. عملکرد او برای تیمش فوق‌العاده بوده و موفق شده در هر ۸۳ دقیقه برای تیمش گلزنی کند.

کریستیانو رونالدو ستاره تیم فوتبال یوونتوس درباره امباپه، گفت: او بهترین بازیکن حال حاضر دنیاست و در آینده هم جزو اسطورگان دنیای فوتبال خواهد بود. آینده متعلق به امباپه است.

میکا ریچاردز مدافع سابق تیم فوتبال منچسترسیتی درباره امباپه، اظهار کرده: امباپه بهترین بازیکن جوانی است که من در عمرم دیده‌ام. من فکر می‌کنم آمار تعداد گل‌های او در آینده حیرت‌انگیز خواهد بود. او من را یاد جوانی تیری هانری می‌اندازد.

آمار خیره کننده هالند در گلزنی

ارلینگ هالند ستاره نروژی تیم فوتبال دورتموند از اعجوبه‌های این فصل فوتبال اروپا بوده است. او در نقل و انتقالات زمستانی از تیم فوتبال سالزبورگ اتریش به جمع دورتموندی‌ها پیوست.

عملکرد این بازیکن در این فصل خارق‌العاده بوده است. او در ۳۳ بازی که در این فصل برای تیم‌هایش به میدان رفته و موفق به ثبت ۴۰ گل و ۹ پاس منجر به گل شده است.

هالند ۱۰ گل را در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده و تنها یک گل با صدر جدول گلزنان این رقابت‌ها فاصله دارد. البته به دلیل حذف شدن تیمش از رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا، او قادر نخواهد بود رکوردش را بهبود بخشد.

بازیکن ۱۳۰ میلیون یورویی دورتموند

تیم دورتموند در این فصل تنها یک ستاره جوان در ترکیبش نداشت. جیدون سانچو بازیکن ۲۰ ساله تیم دورتموند ستاره دیگری بود که در این فصل در این تیم شکوفا شد. این بازیکن در ۳۵ بازی که برای زنبور‌ها به میدان رفته است توانسته ۱۷ گل بزند و ۱۹ پاس منجر به گل برای خود ثبت کند. او بیشترین پاس گل این فصل رقابت‌های بوندسلیگا را به نام خود ثبت کرده است.

عملکرد سانچو در این فصل به اندازه‌ای خیره کننده بود، که بسیاری از غول‌های فوتبال اروپا خواهان به خدمت گرفتن این بازیکن شدند. گفته می‌شود تیم فوتبال منچستر یونایتد برای جذب این بازیکن حتی حاضر است مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو هزینه کند. او در حال حاضر ۱۳۰ میلیون یورو ارزش دارد.

ستارگان جوان و آینده دار تیم رئال مادرید

تیم فوتبال رئال مادرید در این فصل از ۲ بازیکن جوان و باانگیزه بهره می‌برد. وینیسیوس جونیور و رودریگو ۲ بازیکن برزیلی و آینده‌دار کهکشانی‌ها هستند.

وینیسیوس اکنون ۱۹ سال دارد و می‌تواند مدت‌ها برای رئالی‌ها بازی کند. این بازیکن در این فصل بازی‌های قابل قبولی برای کهکشانی‌ها انجام داد و حتی توانست در ال کلاسیکو گلزنی کند.

رودریگو هم ۱۹ سال دارد. او با توجه به سنش در این فصل عملکرد قابل قبولی را برای تیم رئال مادرید داشته است. او در ۲۱ بازی که برای رئالی‌ها به میدان رفته موفق به ثبت ۹ گل و ۲ پاس منجر به گل شده است.

ادامه دهنده راه مسی در بارسلونا

آنسو فاتی ستاره ۱۷ ساله تیم فوتبال بارسلونا می‌تواند ادامه دهنده راه لیونل مسی در این تیم باشد. فاتی یک بازیکن با مهارت دریبل‌زنی و سرعت بالا است و در دقایق اندکی که برای آبی اناری پوشان بازی کرده، نشان داده که بازیکن قابلی است.

او با گلزنی برای آبی اناری پوشان به عنوان جوان‌ترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا لقب گرفت. فاتی در این فصل توانسته ۱۰۱۲ دقیقه برای تیمش بازی کند که حاصل آن ثبت ۵ گل و ۱ پاس منجر به گل بوده است.

خانواده فاتی زمانی که او ۶ سال داشته است از کشور گینه بیسائو به اسپانیا مهاجرت کرده‌اند. استعداد او در زمینه فوتبال به قدری زیاد بود که توانست در ۱۰ سالگی مورد توجه مسئولان باشگاه بارسلونا قرار بگیرد و به کمپ لاماسیا راه پیدا کند. ارزش او اکنون ۳۶ میلیون یورو است.

ادامه دهنده راه رونالدو در تیم ملی پرتغال

ژائو فلیکس مهاجم پرتغالی تیم فوتبال اتلتیکو مادرید جز ستارگانی است که بسیاری از کارشناسان فوتبال معتقدند، او می‌تواند ادامه دهنده راه کریستیانو رونالدو در تیم ملی فوتبال پرتغال باشد.

فلیکس ۲۰ ساله در نقل و انتقالات تابستانی فصل گذشته با مبلغ ۱۱۳ میلیون پوند به تیم اتلتیکو مادرید پیوست. این سومین انتقال گران قیمت دنیای فوتبال در سال گذشته محسوب می‌شود.

این بازیکن پس از پیوستنش به جمع اتلتیکویی‌ها، دچار مصدومیت شد. مصدومیت ابتدای فصل باعث افت کیفی این بازیکن شد و او نتوانست عملکرد خیره کننده‌ای برای تیمش داشته باشد. او در ۲۸ بازی که برای تیمش به میدان رفت، موفق به ثبت ۶ گل و ۳ پاس منجر به گل شده است.

جوان اول تیم فوتبال لیورپول

ترنت الکساندر آرنولد مدافع راست ۲۱ ساله تیم فوتبال لیورپول از ستارگان درخشان این فصل فوتبال اروپا بوده است. این بازیکن هم در کار‌های دفاعی عملکرد قابل قبولی دارد و هم در کار‌های هجومی تیمش نقش موثری دارد.

بیشترین آمار پاس منجر به گل در تیم لیورپول در اختیار این بازیکن است. از پاس‌های منجر به گل طلایی او می‌توان به پاس او به دیووک اوریگی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته اشاره کرد، که منجر به گل پیروزی بخش لیورپولی‌ها در مقابل تیم بارسلونا شد.

او در این فصل در ۴۰ بازی برای تیمش به میدان رفته است که حاصل آن ثبت ۲ گل و ۱۴ پاس منجر به گل بوده است. او اکنون با ثبت ۱۲ پاس گل در لیگ جزیره، پس از کوین دیبروینه بازیکن تیم فوتبال منچسترسیتی، در رده دوم برترین گل‌ساز‌های لیگ جزیره قرار گرفته است.

این بازیکنان جمعی از ستارگان نو ظهور فوتبال اروپا هستند که بدون شک در آینده خبر‌های درخشش بیشتری را از آن‌ها خواهیم شنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار