مصالحه ۸۹ درصدی پرونده‌های ارجاعی به دایره مشاوره و مددکاری جویبار

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار از مصالحه ۸۹ درصدی پرونده‌های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری در پارسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی شهرستان جویبار با اشاره به نقش موثر دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری در کاهش بار قضایی پرونده ها، از مصالحه ۸۹ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مرکز مشاوره و مددکاری کلانتری این شهرستان در پارسال خبر داد

او افزود: در حوزه مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی ایجاد رابطه نزدیک، صمیمی و اعتماد آمیز پلیس با مردم، شناسایی ریشه‌ها و زمینه‌های رفتار‌های نابهنجار و بزهکاری ها، تلاش در جهت از بین بردن بستر‌های بروز معضلات اجتماعی و پیشگیری از آنها، آگاه سازی جامعه به منظور افزایش توانایی‌های مقابله‌ای و ایجاد فرهنگ مشاروه در بحران‌های زندگی برای خانواده‌ها را دنبال می‌کند.

سرهنگ جعفری با اشاره به این که امروزه حضور مشاوره و مددکار پلیس به جهت جنبه‌های پیشگیری از جرائم در جامعه کاملا احساس می‌شود، گفت: واحد مددکاری و مشاوره کلانتری علاوه بر کاهش بار پرونده‌های قضائی نقش انکار ناپذیری در کاهش آسیب‌ها و جرائم اجتماعی دارند.

او افزود: در اجتماع امروز با توجه به استرس‌های مختلفی که مردم با آن روبرو هستند لذا نیازمند افرادی هستیم که بتوانند مشاوره و راهنمایی‌هایی را به جامعه بدهند.

جعفری گفت: در طول پارسال ۴۴۹ به دایره مشاوره و مددکاری مستقر در کلانتری شهرستان ارجاع شد که از این تعداد ۴۰۲ پرونده یعنی ۸۹ درصد از پرونده‌های ارجاعی منجر به صلح وسازش شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار در پایان مشاوره و مددکاری در نیروی انتظامی را گامی موثر در کاهش پرونده‌های قضایی و موجبات صلح و سازش طرفین دعوی دانست و افزود: تحکیم بنیاد خانواده و مقابله با فروپاشی آن را هدف بزرگ و البته سخت مددکاران اجتماعی کلانتری دانست.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار