خسارت تگرگ به بیش از ۱۰ هکتار از مزارع کلزای مهاباد

بارش تگرگ به بیش از ۱۰ هکتار از مزارع کلزای شهرستان مهاباد خسارت وارد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جعفر ایمانیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: هرچند بارش باران بهاری در این شهرستان نقش مهمی در سر زندگی مزارع دانه‌های روغنی کلزا داشت، اما بارش تگرگ طی روز‌های اخیر به بیش از ۱۰ هکتار از این مزارع خسارت ۵۰ درصدی وارد کرده است.

 او افزود: مزارع خسارت‌دیده از تگرگ این شهرستان در روستا‌های بخش محال از جمله روستای آزاد قرار دارد و میزان خسارت حدود ۴۲۰ میلیون ریال برآورد شده است.

ایمانیان گفت: با وجود حمایت‌های این اداره از کشت دانه روغنی کلزا، کشاورزان مهابادی از کشت این محصول به دلیل نیاز آن به دو مرحله آبیاری هنگام کشت طی شهریورماه، استقبال کم دارند و امسال در ۹۴.۵ هکتار از مزارع این شهرستان کلزا کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: سال زراعی گذشته نیز در مجموع ۸۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته بود که از این مقدار ۵۲ هکتار قابلیت برداشت داشت و در مجموع ۱۶۶ تن کُلزا در این شهرستان برداشت شد.

ایمانیان اضافه کرد: تاکنون گزارشی از خسارت احتمالی بارش شدید باران و تگرگ اخیر به مزارع و باغ‌های این شهرستان به جهاد کشاورزی اعلام نشده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.