گزارش آسوشیتدپرس از ناکامی ترامپ در عمل به وعده‌های حیاتی

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در گزارشی، به ناکامی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در عمل به وعده‌های حیاتی خود پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و همچنین دیگر مقامات این کشور به مدت چندین ماه، شماری از وعده‌ها را مطرح کردند که سبب ایجاد تضمین‌هایی در آمریکا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا شد؛ اما ترامپ و اعضای تیمش نتوانستند این وعده‌های حیاتی را محقق کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: آن‌ها در ارتباط با ارقام سخن می‌گویند و یک سری ارقام سردرگم کننده را در ارتباط با ماسک‌ها و گرفتن آزمایش و اعزام کشتی‌هایی برای نجات و دستگاه‌های تنفس مصنوعی و ارائه محموله‌ها با استفاده از هواپیما‌ها از خارج و نیز ارائه دلار‌هایی برای کسب و کار‌های درهم شکسته ارائه کرده اند؛ اما این یک واقعیت است که آمریکایی‌ها با کمبود تجهیزات پزشکی مواجهند.

کارشناسان بر این باورند آمریکا در حال حاضر به اوج بیماری کووید ۱۹ و شمار تلفات ناشی از آن نزدیک شده است.

در ادامه گزارش آسوشیتدپرس آمده است: تردیدی در این باره وجود ندارد که دولت فدرال در جبهه‌های مهم و اصلی با مشکلاتی مواجه شده است. ترامپ اخیرا در ارتباط با تولید دستگاه‌های تنفس مصنوعی اعلام کرد: «شمار زیادی ازآن‌ها در زمانی تولید می‌شوند که ما به شدت به آن‌ها نیاز نخواهیم داشت.»

سیستم گرفتن آزمایش در آمریکا که برای مهار این ویروس، امری کلیدی محسوب می‌شود، با ناکامی مواجه شده است و مقامات بهداشتی آمریکا در ماه مارس به این موضوع اذعان کردند؛ اما خود ترامپ در این باره اظهار نظر نکرده است.

کیت‌های آزمایش سریع می‌تواند این روند را تغییر دهد. اما این کیت‌ها در تعداد زیاد آماده استفاده نیست. نیوهمپشایر ۱۵ دستگاه آزمایش سریع دریافت کرده؛ اما این تعداد دستگاه کافی نیست. «کریس سانونو» فرماندار جمهوری خواه این ایالت روز چهارشنبه اعلام کرد: "من در حال کوبیدن سر خود به دیوار هستم. "

در بخش دیگری از گزارش این خبرگزاری آمریکایی آمده است: در هر بحرانی یک سری اشتباهات و تلفات اجتناب ناپذیر محسوب می‌شود؛ به ویژه بحرانی که به واسطه یک ویروس جدید ایجاد شده است. اما ما شاهد ارائه وعده‌های قاطع در هر روز از سوی رئیس جمهوری بودیم که طی چند ماه سطح خطرات را کم اهمیت نشان داد و در اقدامات واشنگتن اغراق کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار