اعطای مرخصی به ۴۷۰۰ زندانی در آذربایجان غربی برای پیشگیری از کرونا

مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان غربی، از اعطای مرخصی به ۴۷۰۰ زندانی واجد شرایط در استان به منظور پیشگیری از شیوع کرونا خبر داد و گفت: ارتقای بهداشتی و سلامت زندانیان، مهمترین اولویت کاری در زندان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حمزه بروجنی مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان غربی اظهار کرد: مدتی است که سراسر دنیا درگیر مبارزه با بیماری کرونا است، این اتفاق در کشور ما نیز در جریان بوده و تمام آحاد مردم به نوعی با این بیماری درگیر هستند.

بروجنی افزود: بر اساس پروتکل‌های بهداشتی، با در خانه ماندن و تعطیل کردن مشاغل غیرضروری درصدد مبارزه با ویروس کرونا هستیم.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی با اشاره به روند کار در زندان‌ها، گفت: سلامت و ارتقای بهداشت تمام زندانیان از اولویت کاری مجموعه کارکنان در زندان‌های سراسر کشور و این استان است و به همین جهت از همان ابتدای ورود بیماری کرونا به کشور، تمهیدات خاص، بر اساس آخرین پروتکل‌های بهداشتی در زندان‌های استان آغاز شده است.

بروجنی در خصوص اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط، تصریح کرد: با اجرای بخشنامه ریاست قوه قضائیه و تاکیدات ریاست سازمان، با همکاری مراجع قضائی و تلاش شبانه‌روزی همکاران حوزه‌های اجرای احکام، انفورماتیک و… در کمترین زمان بیش از ۴۷۰۰ نفر از زندانیان واجد شرایط از مرخصی بهره‌مند شدند تا در این روز‌ها در کنار خانواده‌های خود بمانند و فقط زندانیانی جرائم خاص در زندان هستند.

بروجنی تصریح کرد: برای زندانیانی هم که بنا به شرایط پرونده قضائی امکان مرخصی نداشتند، با همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی اقدامات بهداشتی در بالاترین سطح خود انجام می‌گیرد و اگر فردی علایمی مشابه بیماری داشت، سریعا به مراکز درمانی استان اعزام می‌شود، ولی تاکنون هیچ موردی از بیماری در زندان‌های استان گزارش نشده است.
منبع: فارس
انتهای  پیام/  ش ج 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.