پلاسما درمانی در بیمارستان های غرضی و خورشید

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: اجرای طرح پلاسمادرمانی با مشارکت همه جانبه سازمان انتقال خون استان اصفهان در ۲ بیمارستان غرضی و خورشید به صورت پایلوت انجام می شود.

علی اعتصام پور مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان در گفت و گوی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان اظهارداشت:با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا در استان اصفهان،  اجرای طرح پلاسمادرمانی با رعایت اصول علمی و با مشارکت همه جانبه برخی از دستگاه‌های اجرایی همچون سازمان انتقال خون استان اصفهان در ۲ بیمارستان غرضی و خورشید به صورت پایلوت در حال انجام است.

او افزود: از انجایی که در بدن فردی که به یک بیماری ویژه بیماری‌های عفونی مبتلا می‌شود انتی بادی‌هایی علیه آن بیماری در بدن فرد ترشح می‌شود و به بهبودی فرد بیمار کمک موثری می‌کند به همین دلیل بر اساس این تئوری بیمارانی که به کرونا مبتلا شده اند و بهبودی کامل یافتند پلاسمای خونشان مملو از انتی بادی‌های ضد ویروس کرونا است و بعد از برسی ازمایش‌های استاندارد لازم این انتی بادی‌ها در بانک خون فریزر خواهد شد تا به بیماران کرونایی تزریق شود.

اعتصام پور تاکید کرد:طرح پلاسما درمانی فقط برای افراد مبتلا شدید به ویروس کرونا صورت می‌گیرد نه برای افرادی که علائم ضعیف این بیماری را در بدن خود دارنند.

او اضافه کرد:تا کنون تعدادقابل توجهی از افراد مبتلا به این ویروس در استان تهران با انجام طرح پلاسما درمانی به نتایج بسیار مطلوبی دست یافته اند.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان یادآور شد:ویروس کرونا یک بیماری جدید و ناشناخته است و راه درمان مشخص و مطمئنی برای درمان قطعی این بیماری وجود ندارد، اما در حال حاضر یکی از راه‌های درمانی برای کنترل و ضعیف شدن این ویروس در بدن طرح پلاسمادرمانی است که در استان اصفهان با همت مسئولان اجرایی استان در بسیاری از مراکز درمانی تحت مراقبت بیماران کرونایی صورت گرفته است.

اعتصام پور گفت:امید وار هستیم تا با اجرای یک فرهنگسازی صحیح در جامعه شاهد حضور گسترده افراد بهبودیافته از این ویروس برای ارائه پلاسمای خون خود در مراکز درمانی استان اصفهان باشیم چراکه این اقدام موجب تسریع در روند ریشه کن کردن این ویروس خطر ناک در استان و همچنین در کشور خواهد شد.

او افزود:در حال حاضر یکی از اقدامات مهم و موثر اجرایی شده ارسال و ارائه پلاسما‌ی مورد نیاز به بیمارستان‌های مهم سطح شهر اصفهان است.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان تاکید کرد:پلاسمای دریافت شده از افراد بهبودیافته را مدت زمان قابل توجهی می‌توان در بانک خون به طور فریزر نگهداری کرد و اگر به امید خدا این بحران در استان رفع شود می‌توان این مقدار پلاسما را به دیگر استان‌های کشور ارسال نمود.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
بینظیر بود