مزارع کدام شهرستان ها بر اثر بارش تگرگ خسارت دیده است؟

وزش باد شدید و بارش تگرگ شب گذشته به مزارع و باغات شهرستانهای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رییس جهاد کشاورزی شهرستان دالاهو گفت: بر اثر بارش تگرگ به ۸۰ درصد از محصولات سردرختی این شهرستان خسارت وارد شده است.

فیض قربانی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان دالاهو ۱۲ بار بارش تگرگ داشته ایم که به درختان گردو، بادام، گوجه سبز، سیب، گلابی، زردآلو و زیتون این شهرستان خسارت وارد شده است.


خسارت ۴۰۰ میلیارد ریالی بارش تگرگ در شهرستان صحنه

 


علیرضا حیدری فرماندارصحنه گفت:در پی بارش شدید تگرگ شب گذشته در شهرستان صحنه حدود ۴۰۰ میلیارد ریال به باغات این شهرستان خسارت وارد آمد.
او افزود: طبق برآورد اولیه جهاد کشاورزی بارش تگرگ به بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ هکتار از باغات و اراضی کشاورزی شهرستان خسارت وارد کرده است.


 

بارش تگرگ ۵۱ میلیارد ریال به کشاورزان سنقر وکلیایی خسارت زد



مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقروکلیایی نیز در بازدید از مزارع و باغات خسارت دیده شهرستان اعلام کرد: به علت شدت بارش تگرگ در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۴ هزار هکتار از باغات و مزارع شهرستان دچار خسارت شده است.
خسروی افزود: کارشناسان کشاورزی طی ارزیابی‌های اولیه میزان خسارت به ۳ هزار و ۴۷۰ هکتار از مزارع را ۱۰ تا ۱۵ درصد و میزان خسارت به ۲۴۰ هکتار از باغات شهرستان را ۴۰ درصد ارزیابی کرده اند.

 

خسارت تگرگ به کشاورزی و تاسیسات زیر بنایی شهرستان هرسین

 


امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسی بر اثر بارش تگرگ و وزش باد شدید شب گذشته به بیش از هزار و ۸۷۳ هکتار از باغات، اراضی کشاورزی، گلخانه ها، تعداد ١٦ منزل مسکونی و تاسیسات خطوط برق حوزه بیستون خسارت وارد شده است.
او افزود: میزان خسارت بر اساس نوع و میزان کشت و وضعیت استحکامات مسکونی و تاسیساتی بین ١٠ تا ٦٠ درصد ارزیابی شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.