اقدامات پیشگیرانه و آفت زدایی درختان بلوط در لنده

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده گفت: به منظور مبارزه با آفات در درختان بلوط و مراتع در پوشش جنگلی و مرتعی شهرستان بیش از ۲۰۰ هکتار از این عرصه‌ها آفت زدایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، ذبیح الله محمدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده  با اشاره به نقش جنگل‌ها و مراتع در حفظ سلامتی انسان گفت: امروز حفظ مراتع و جنگل‌ها به دلیل تخریب بی رویه انسان‌ها و وجود برخی بیماری‌ها باعث شده است تا بخشی از این سرمایه‌های الهی در معرض خطر قرار بگیرند.

او افزود: از این رو اقدامات خوبی از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری در طی دهه‌های گذشته در راستای صیانت و ارتقای سطح جنگلی و پوشش مراتعی صورت گرفته است که نتیجه این اقدامات کاملا موثر بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده تصریح کرد: یکی از مهمترین آفت‌های که چند سالی است باعث از بین رفتن درختان بلوط می‌شود بحث آفت پروانه برگ و جوانه خوار بلوط در جنگل‌ها است که این آفت در برخی از مناطق جنگلی بلوط شهرستان نیز مشاهده شده که با تدابیر صورت گرفته از سوی اداره کل منابع طبیعی و شهرستان عملیات محلول پاشی در سطح ۲۰۰ هکتار از درختان بلوط در شهرستان لنده اجرا شد.

محمدی اظهارکرد: این آفت به دلیل پدیده خشکسالی در سال‌های گذشته حادث شده است که با کارشناسی‌های صورت گرفته و تامین اعتبارات لازم طرح مبارزه با آفات در مرحله اول حوزه آبخیز موگرمون، روستای دشت ناصری با کمک بخش خصوصی پایش و محلول پاشی خواهند شد.

او گفت: با توجه به شناسایی آفت سوسک چوب خوار و پروانه برگ و جوانه خوار بلوط و عملیات محلول پاشی در جنگل‌های شهرستان امیدواریم شاهد از بین رفتن این آفات در کمترین زمان ممکن باشیم چرا که جنگل‌ها مهمترین سرمایه بشری هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: اقدامات خوب اداره منابع طبیعی در حوزه آبخیزداری با اجرای طرح‌های گابیون بندی و بند‌های انحرافی در مسیر سیلاب‌ها و دره‌های فصلی علاوه بر جلوگیری از فرسایش خاک باعث پیشگیری از سیلاب‌های مخرب و ویرانگر شده است.
انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.