توضیح باشگاه خبرنگاران جوان درباره حواشی گزارش فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ صدا و سیما

در گزارش شب گذشته باشگاه خبرنگاران جوان درباره فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ صدا و سیما، فرد مصاحبه شونده نوید همایونی مدیرکل پایش فضای مجازی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر بوده است.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته در سایت و کانال باشگاه خبرنگاران جوان گزارشی در خصوص مباحث پیش آمده بین سازمان صداوسیما و وزارت ارتباطات  منتشر شد که به موضوع باند‌های فرکانسی ۷۰۰ تا ۸۰۰ می‌پرداخت. 

فرد مصاحبه شونده در این گزارش نوید همایونی مدیرکل پایش فضای مجازی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر بود که به اشتباه «مدیرکل پایش فضای مجازی» عنوان شده بود. صحبت‌های کارشناسی وی در خصوص رد ادعای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تصاحب فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ صدا و سیما مطرح شد اما برخی کانال‌ها سعی داشتند با پرداختن به حواشی این موضوعات کارشناسی شده را به حاشیه ببرند.


بیشتر بخوانید: اعتراضات مردم درباره قطعی اینترنت به فرکانس‌های صداوسیما ربطی ندارد؛ اپراتور‌ها از حداکثر فرکانس‌های خود استفاده نمی‌کنند


در این گزارش، همایونی اظهار کرده بود که فرکانس‌های موجود در صدا و سیما برای شبکه دیجیتال استفاده می‌شود و در صورت توسعه کیفیت تمام شبکه‌های صدا و سیما، لزوم استفاده از کلیه کانال‌های فرکانسی باند UHF شامل ۷۰۰ الی ۸۰۰ مگاهرتز افزایش می‌یابد.

او با اشاره به شرایط کنونی قرنطینه و افزایش استفاده از اینترنت‌های ثابت خانگی گفته بود: «در حال حاضر اعتراضات مردم درباره قطعی اینترنت ثابت ربطی به فرکانس‌ها ندارد بلکه به زیرساخت‌های ارائه شده توسط وزارت ارتباطات بازمی‌گرد».

مدیرکل پایش فضای مجازی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر همچنین اعلام کرد: «اپراتور‌ها از حداکثر فرکانس‌هایی که در اختیار دارند، استفاده نمی‌کنند؛ در حالی که امکان استفاده بیشتر از این باند‌ها وجود دارد».

همایونی در ادامه بر این نکته تاکید کرده بود که: «در فناوری 5G امکان پخش شبکه تلویزیونی نیز در نظر گرفته شده؛ در صورت لزوم استفاده از فناوری 5G در باند فرکانسی یاد شده صدا و سیما می‌تواند بهره بردار آن باشد. استفاده از این فرکانس‌ها برای فناوری 5G موثر است، اما الزامی برای استفاده از آن توسط اپراتور‌ها وجود ندارد؛ بلکه می‌تواند در راستای پخش بهتر و باکیفیت‌تر شبکه‌های تلویزیونی توسط صدا و سیما مورد استفاده قرار گیرد».

این در حالی است که با تمام حواشی ایجاد شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، هنوز پاسخ کارشناسی‌شده به این موضوع داده نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۴۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا اینجا همه چیز برعکسه؟
مبحث ارتباطات مربوط ب وزارت ارتباطات میشه، اما ب دلایل امنیتی این فرکانس ها در اختیار سازمان صدا و سیما قرار گرفته...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
واقعا جای تاسفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
الان اینترنت خانگی ما قطع و وصل میشه این چه وضعی خدمات دادن ما داریم پول می‌دیم مجانی که استفاده نمی‌کنیم کی باید خسارت زمان از دست رفته رو بده باشگاه خبرنگاران لطفٱ پیگیری نمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
والا ما در روستای مزوش دلیجان اصلا اینترنت نداریم جناب وزیر همین الان دارم از روی تپه کنار روستا پیام میدم!
Iran (Islamic Republic of)
سید اسد الله
۲۲:۱۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
من تو همون روستا زندگی میکنم و اینترنت دارم . فقط باید بیای اونور تپه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
ای بابا
تا به چه زمانی مردم باید قربانی این حیث اختلافات بین دستگاه های دولتی باشند

خب بزارید زیرساخت اینترنت کشور درست بشه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
در اهواز شبکه های تماشا ونمایش و آی فیلم مخصوصا تماشا بازحمت دریافت میشه خواهشا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا-ب
۱۶:۳۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
این چه شبکه دیجیتالی است که با بارش باران و برف و وزش باد نسبتا شدید فرکانسهاش قطع میشه بخدا اون شبکه قدیمی که دیجیتال نبود خیلی بهتر بود این شبکه فقط برای روزهای صاف وآرام مناسب است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
موضوع اینترنت موبایل بود نه اینترنت ثابت خانگی
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
انشالله موبایل بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
به مخابرات بگید خط pcm نفروشه به جای خط معمولی.خطوط pcm قابلیت دریافت اینترنت ندارند.وزیر دو ساله گفته میخواد مشکلو حل کنه اما هنوز نتونسته
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
انشالله بتونن
آخرین اخبار