در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

واکنش پلیس به شایعات درباره نقش تریاک در پیشگیری از ابتلا به کرونا

سردار زاهدیان درباره شایعات مطرح شده مبنی بر مداوای مبتلایان به کرونا از طریق استعمال تریاک توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در کنار انتشار کرونا ویروس و درگیر شدن آحاد جامعه با این بیماری، انتشار برخی شایعات در فضای مجازی نیز در نوع خود قابل تأمل است.

تازه‌ترین شایعه مطرح شده در پی شیوع ویروس کرونا مربوط مبنی بر بالا رفتن ایمنی بدن افراد مبتلا به کرونا در پی استعمال ماده مخدر تریاک است؛ افراد منتشر کننده این شایعه مدعی هستند که در صورت استعمال و مصرف ماده مخدر تریاک، هیچ فردی به بیماری کرونا مبتلا نخواهد شد.

در همین رابطه برای بررسی صحت ماجرا به دیدار رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا رفتیم.

سردار محمد مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بحث اصلی که در اینجا مطرح و قابل تأمل است، موضوع کاهش ایمنی و تضعیف سیستم ایمنی بدن در پی استعمال موادمخدر توسط افراد است.

وی با بیان اینکه افراد استعمال کننده موادمخدر در هر شرایطی با مصرف آن لطمه خواهند خورد، افزود: در شرایط فعلی کشور، افراد مصرف کننده هم از ابتلای به بیماری کرونا ضربه خواهند خورد و هم اینکه در پی استعمال موادمخدر علاوه بر اعتیاد به این مواد، سیستم دفاعی بدنشان تضعیف خواهد شد.


بیشتر بخوانید: پارک‌های پایتخت در رصد پلیس مبارزه با موادمخدر


سردار زاهدیان در واکنش به تبلیغ این موضوع در فضای مجازی که مصرف ماده مخدر تریاک باعث تقویت سیستم بدن در مقابله با ویروس کرونا خواهد شد، تصریح کرد: سودجویان با تبلیغ این ماده مخدر به بهانه تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل ویروس کرونا در فضای مجازی سعی در فریب مردم دارند تا با جذب افراد ساده اقدام به کسب منافع خود کنند.

وی با بیان اینکه قاچاقچیان موادمخدر خون مردم را می‌مکند، گفت: تمام این صحبت‌ها صرفا جهت کسب درآمد قاچاقچیان در فضای به وجود آمده در کشور است، سوداگران با ایجاد شایعات و ارتباط دادن نامربوط درمان بیماری کرونا به استعمال موادمخدر فقط در پی کسب سود خود هستند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا خطاب به هموطنان گفت: شهروندان به هیچ عنوان فریب این تبلیغات را نخورند، چرا که استعمال موادمخدر چیزی به جز تخریب سیستم ایمنی و گرفتار شدن افراد در دام اعتیاد ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
خوب ویروس کرانا را روی یک معتاد تریاکی امتحان کنند این که کاری نداره و نتیجه ان را ببینند
Iran (Islamic Republic of)
شاکر
۱۲:۱۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
ضمن عرض احترام .بهترنیست به جای ایشان یک پزشک یا متخصص اظهارنظرکنه.آخه نیروی انتظامی و تجویزهای درمانی مگه میشه مگه داریم.ماکه ررررررررد داریم .التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
دوستان همان طور که میدانید کسی که مودا مخدر را بصورت دود استفاده میکند ریه یا شش هاش داغون میشه و از انجایی که این ویروس در شش فرد مبتلا تاثیر گذار و ایجاد تنگی حاد تنفسی میکند و سطح اکسیژن خون و بدن را پایین دیگه تا اخرش رو خودتون حدس بزنید
پس مواد مخدر راه حل نیست بلکه کمک به خود ویروس در از بین بردن خود فرد میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
هرموضوعی وچالشی که با تحقیق و ازمایش حل میشود نیاز به نظریه مختلف ندارد لطف کنید تحقیق کنید بعد نظر دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
مگه رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا متخصص دارویی که رفتید ازش سوال کردید؟ یعنی واقعا توقع دارید بگه تریاک بکشید کرونا نمیگیرید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امیرمحمد
۱۱:۳۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام خدمت همه هموطنان-گرفتار شدن دردام اعتیاد از مبتلاشدن به سرطان هم بدتر است روزی باید هزار بار از خداوند تقاضای مرگ کنی خواهشمند است فریب این شایعات را نخورید سالم زندگی کنید ورزش کنید بهترین راه مقابله با بیماری است
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۰۹:۳۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
تاکنون در خصوص آمار مبتلایان به کرونا که معتاد به مواد مخدر بؤدند اقدامی صورت نگرفته است؟ ضمنا از نظر قانون وظیفه آنان است که جلو درآمد قاچاقچیان مواد مخدر گرفته شود تا این‌جوری میدان داری نکنند.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۹:۱۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
اگه اینطوره چرا امار معتادین کرونایی رو اعلام نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
تو شهر ما هشت معتاد کرنایی داریم و پنج تا معمولی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
این سوال برای خیلی ها مطرح است. چرا متخصصین اظهار نظر نمی کننذ مگر این آقایی که اظهار نظر کرده متخصص امور پزشکی است که با او مصاحبه کردید؟