کرونا آن روی دیگر برخی کشور‌های مدعی را نشان داد؛

اختلاف و دودستگی کشور‌های اروپایی در پی شیوع کرونا

خبرگزاری فرانس پرس در گزارشی نوشت کشور‌های اروپایی در پی شیوع ویروس کرونا به شدت دچار اختلاف و دودستگی شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانس پرس در گزارشی از بروکسل نوشت: وزیران دارایی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در ویدئوکنفرانسی پانزده ساعته که از روز سه شنبه شروع شده بود نتوانستند اختلاف نظر‌ها را درباره راهکار‌های بازسازی اقتصاد اروپا بعد از شیوع ویروس کرونا از میان بردارند. اکنون کشور‌های شمالی و جنوبی اروپا درباره سهم کشور‌های مختلف برای کمک به کشور‌هایی که به شدت از شیوع کرونا متضرر شده‌اند با هم اختلاف نظر دارند.

ایتالیا و اسپانیا که به شدت از شیوع ویروس کرونا متضرر شده‌اند خواهان دریافت کمک مالی از شرکای اروپایی‌شان هستند و معتقدند این کمک باید به شکل وام از محل منابع بازار‌های مالی اروپا تامین شود. اما شیوع ویروس کرونا در اروپا و تدابیر سختگیرانه دولت‌های اروپایی برای اعمال قرنطینه، اقتصاد همه کشور‌های اروپایی را به شدت متضرر و زندگی روزانه شهروندان را مختل کرده است.

کمک مالی مورد نیاز ایتالیا و اسپانیا برای بهبود اقتصادشان در پی شیوع ویروس کرونا توسط برخی اشخاص و مراکز اروپایی با نام «اوراق قرضه کرونا» هم نامیده می‌شود، اما آلمان، هلند و دیگر کشور‌های ثروتمند اروپایی با اعطای چنین کمکی به شدت مخالف هستند. این کشور‌ها معتقدند کشور‌های مقروض جنوب اروپا تلاش می‌کنند به شکلی ناعادلانه از امکانات مالی کشور‌های شمال اروپا در شرایط کنونی به نفع خودشان استفاده کنند.

اوضاع قاره اروپا در پی شیوع ویروس کرونا رو به وخامت بیشتر می‌رود، اسپانیا، ایتالیا، آلمان و فرانسه بیشترین خسارت را از شیوع این ویروس متحمل شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار