اشغال ۳۷ درصد تخت‌های بیمارستانی پیش بینی شده برای بیماران کرونایی

۳۷ درصد تخت‌های بیمارستانی پیش بینی شده برای بیماران کرونایی در استان چهارمحال و بختیاری اشغال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هم اکنون ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در چهارمحال و بختیاری ۳۷ درصد است که نشان دهنده ظرفیت تخت‌ها در استان برای مقابله با کرونا ویروس است.

او افزود: کرونا در بین ویروس‌ها جز ویروس‌های با ابعاد بزرگ دسته بندی می‌شود.

رحمانی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۵۰ تخت فعال، ۵۰ تخت ویژه و ۵ بیمارستان در چهارمحال و بختیاری در خصوص بیماری کرونا پیش بینی شده است.

او ادامه داد: انتشار کووید ۱۹ یک حالت انفجاری و غافلگیرانه دارد، امری که بسیاری از کشور‌ها را دچار مشکلات زیادی کرد، به همین دلیل باید برای این رفتار کرونا آماده باشیم.

رحمانی گفت: میانگین طول مدت، از زمان تهیه نمونه از فرد مشکوک تا ارسال به آزمایشگاه و انجام آزمایشات تخصصی در مجموع برای تشخیص ابتلا یک فرد به کرونا ویروس در استان حدود ۲۴ ساعت زمان لازم است.

او افزود: هم اکنون ظرفیت انجام روزانه ۱۰۰ تا۶۰ نمونه برداری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

رحمانی اضافه کرد: ۷۷ نفر متخصص و فوق تخصص و ۸۵ نفر از کادر پرستاری و پیراپزشکی در چهارمحال و بختیاری به صورت داوطلبانه برای موقع بحران اعلام آمادگی کردند.

او ادامه داد: طبق توزیع پراکندگی تجمعی مرگ‌های قطعی کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری، شهرستان‌های شهرکرد و بروجن بر حسب جمعیت بیشترین آمار فوت را به خود اختصاص دادند، بعد از آن لردگان، کیار و فارسان بیشترین مرگ و میر را داشتند.

رحمانی تأکید کرد: ۱۳ درصد مبتلایان به کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری مربوط به مناطق روستایی و ۸۷ درصد دیگر در مناطق شهری ساکن هستند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.