بسته اقتصادی یک تریلیون دلاری ژاپن برای مقابله با کرونا

کابینه ژاپن بسته‌ای اقتصادی به ارزش نزدیک به یک تریلیون دلار برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری کیودوی ژاپن، در پی شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، هیئت دولت ژاپن امروز سه شنبه بزرگترین بسته اقتصادی در تاریخ این کشور به ارزش ۱۰۸ تریلیون ین (معادل ۹۹۰ میلیارد دلار) را در جهت کمک به خانوار‌ها و احیای کسب و کار‌هایی که شیوع کرونا بر آن‌ها تأثیر گذاشته، به تصویب رساند.

آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن اعلام کرد این بسته شامل اقدامات مالی به ارزش حدود ۳۹ تریلیون ین در جهت اجرای گام‌هایی نظیر ۶ تریلیون ین کمک‌های نقدی به خانوار‌ها و شرکت‌های کوچک و یا ۲۶ تریلیون ین برای تعویق مالیات‌ها و تأمین اجتماعی خواهد بود.

طبق این بسته که از سوی کابینه ژاپن تدارک دیده شده، دولت تصمیم دارد ۳۰۰ هزار ین (معادل تقریبا ۲۷۵۰ دلار) به هر خانواده کم درآمدی که بیش از نیمی از درآمدشان را در پی شیوع ویروس کرونا از دست داده اند، و یا آن‌هایی که درآمدشان به سطحی سقوط کرده که از پرداخت مالیالت‌های اقامتی نیز معاف شده اند، پرداخت شود. همچنین در این طرح خانوار‌های دارای فرزند برای یکبار ۱۰ هزار ین (معادل تقریبا ۹۱ دلار) به ازای هرکدام از فرزندانشان دریافت خواهند کرد.

این اقدامات هیئت دولت ژاپن همزمان با آن صورت می‌گیرد که آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن صبح امروز وضعیت اضطراری اعلام کرد. این بسته ۱۰۸ تریلیون ینی (۹۹۰ میلیارد دلاری) در حالی به تصویب کابینه ژاپن رسید که در زمان بحران جهانی سال ۲۰۰۸، بسته‌ای اضطراری به ارزش تنها ۵۶.۸ تریلیون ین تدارک دیده شده بود.

بحران کرونا که به همه گیری جهانی رسیده است، تا کنون منجر به تعویق بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شده و فشار فزاینده‌ای ر به ژاپن که سومین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می‌شود، وارد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
اکثر کشور های دنیا دارن پرداخت میکنن تا مردم بیرون نیان و بدون شک نتیجه اش را هم خواهند دید و کرونا خیلی کم میشود
آخرین اخبار