مردم از مصرف قارج خودرو پرهیز کنند

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی همدان گفت: مردم از مصرف قارج خود رو به طور جد خودداری کنند

مردم از مصرف قارج خودرو پرهیز کنندحبیب معصومی  رئیس اورژانس پیش بیمارستانی همدان در گفت و با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با  اشاره به آغاز فصل بهار و رویش گیاهان خود رو در طبیعت گفت: مردم از مصرف قارچ‌های خود رو مخصوصا قارچ‌هایی که کنار تنه درختان می‌روید به طور جدی خودداری کنند.

او با اشاره به اینکه شناسایی قارچ‌های خوراکی از سمی تنها بر اساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه، مشکل است ، گفت:   تنها متخصصان و کارشناسان قارچ شناس می توانند قارچ سمی را از  غیرسمی  شناسایی کنند .

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی همدان افزود:افراد عادی در تشخیص قارچ سمی از خوراکی خودداری کنند چرا که فاقد تشخیص است.

معصومی با بیان به اینکه بعضی افراد معتقد هستند با جوشاندن قارچ‌ها اثر سمی بودن آن از بین می‌رود، گفت:این باور اشتباهی است و حتی جوشاندن اثر مسمومیت قارچ های سمی را افزایش می دهد.

او با بیان به اینکه، تهوع، استفراغ، شکم درد، ضعف، افت شدید قند خون و نارسایی کلیه از علام مسمومیت با قارچ سمی است گفت: درصورت عدم درمان مناسب بعد از ۲ تا ۶ روز با علائم نارسایی شدید کبد و کلیه می تواند منجر به مرگ می‌شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی همدان با بیان اینکه قارچ‌های را که  پرندگان می خورند  بی خطر نیست، گفت: اگر پرندگان و سایر جانوران اهلی و وحشی قارچی را بخورند این نشان دهنده غیر سمی بودن آن نیست.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.