برپایی اولین بازارچه صنایع دستی آذربایجان شرقی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در خصوص برپایی اولین بازارچه صنایع دستی استان، گفت: با توجه به تنوع و ارزندگی صنایع دستی آذربایجان، برپایی بازارچه‌ای تخصصی در این حوزه برای توسعه فعالیت هنرمندان امری ضروری بود که در راستای توسعه آن، اداره کل میراث فرهنگی استان، ایجاد اولین بازارچه صنایع دستی در منطقه «قزلجه میدان» تبریز را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در جلسه "ستاد جهش تولید" اداره کل میراث فرهنگی استان، از تدوین و ابلاغ برنامه‌های کوثر جهت تحقق اهداف جهش تولید در حوزه تخصصی میراث فرهنگی استان خبر داد.

اوبا بیان این‌که در این جلسه عوامل شاخص و موثر در تسریع روند تولید استان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: آذربایجان شرقی دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای است که می‌توان با تمرکز بر کارایی آن زمینه شکوفایی و بهره‌وری آن‌ها را فراهم ساخت.

او ایجاد هتل شهریار ۲، راه‌اندازی مجتمع گردشگری هلیا و توسعه مجموعه گردشگری سد امند را از جمله ظرفیت‌های مهم در توسعه گردشگری استان بیان کرد و افزود: پیرو اهداف جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی، اداره کل در راستای توسعه گردشگری، دو مجموعه گردشگری هلیا و سد امند با سرمایه گذاری بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز کردند، این اداره کل در نظر دارد با معرفی ظرفیت‌های استان در زمینه‌های مختلف و جذب سرمایه گذار، فرصت شکوفایی ظرفیت‌ها و ارتقا تولید استان را فراهم سازد.

حمزه‌زاده در ادامه توسعه و ثبت تابلوفرش‌های سردرود، راه اندازی موزه‌های مشارکتی و بخش خصوصی، واگذاری بنا‌های تاریخی از جمله خانه سرخه‌ای و حمام تاریخی کردشت جهت بهره‌برداری بخش خصوصی را از جمله برنامه‌های مهم اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان طی سال جاری عنوان کرد.

او در خاتمه، گفت: از دیگر برنامه‌هایی که در نیل به اهداف "جهش تولید" این اداره کل موثر خواهد بود، توسعه بومگردی و ارتقا برنامه‌های استان در راستای دیجیتال مارکتینگ است که طی سال جاری محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار