بسته نیروی انتظامی

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، از شناسایی ۱۸ شایعه‌پرداز فضای مجازی که راجع به شیوع کرونا اقدام به انتشار و یا بازنشر مطالب کذب کرده بودند، خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : شناسایی این افراد به دنبال رصد دقیق فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا انجام گرفته است.

او گفت : از همان ابتدای شیوع کرونا در کشور و استان کرمانشاه، کارشناسان پلیس فتا به صورت دقیق و شبانه روزی اخبار منتشر شده در خصوص این بیماری که در فضای مجازی تولید و بازنشر می‌شد را زیرنظر داشتند.

 جاویدان گفت : در همین راستا و با توجه به اهمیت مطالب منتشره در فضای مجازی که مخاطبان بسیاری نیز دارد ۱۸ نفر از افراد شایعه پرداز که اقدام به انتشار و یا بازنشر مطالب کذب که عموما امنیت روانی جامعه را دچار چالش می‌کرد شناسایی و پس از احضار به پلیس فتا تذکرات لازم را دریافت کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه پلیس کاملا بر اتفاقات فضای مجازی اشراف دارد، گفت: این افراد در صورت تکرار کار خود به مقامات قضایی معرفی خواهند شد.

او گفت: پلیس به هیچ کس اجازه نمی‌دهد با نشر اکاذیب در دل مردم ترس ایجاد کرده و امنیت روانی شهر و جامعه را مختل کند.

 جاویدان افزود: اقدام دیگر پلیس در موضوع کرونا، برخورد قاطعانه با محتکران و گرانفروشان بود و طی ۵۰ روز اخیر بسیاری از این افراد شناسایی و دستگیر شده و برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضایی شدند.

رییس پلیس استان کرمانشاه گفت: پلیس قبلا به این افراد هشدار‌های لازم را داده بود و با تعامل خوبی که میان نیروی انتظامی و دستگاه قضایی وجود دارد افراد محتکر و گرانفروش با سخت‌ترین مجازت‌ها روبه رو خواهند بود چرا که با جان مردم بازی کرده و اجازه دسترسی شهروندان به مواد موردنیاز را نداده اند.

او گفت: پلیس تا آخرین لحظه حضور بیماری کرونا در کنار مردم خواهد بود و تحت هیچ شرایطی به عده‌ای فرصت طلب و سودجو اجازه عرض اندام و فعالیت نمی‌دهد.

 جاویدان در عین حال با قدردانی از همکاری مردم با پلیس، از آن‌ها خواست تا افراد محتکر، گرانفروش و شایعه سازان فضای مجازی را به ماموران انتظامی معرفی و مطمئن باشند چنین افرادی به سزای عمل خود خواهند رسید.

دستگیری یک هزار و ۹۶۰ مجرم در حوزه‌های مختلف توسط کاراگاهان پلیس

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته یک هزار و ۹۶۰ مجرم در حوزه‌های مختلف توسط کاراگاهان پلیس آگاهی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

جمال سلمانی افزود: مقابله با انواع جرائم بخصوص جرائم خشن و همچنین پدیده قاچاق از جمله ماموریت‌هایی است که پلیس آگاهی در سال جدید لازم است آن‌ها را با جدیت دنبال کند.

او گفت: امروز کاراگاهان پلیس آگاهی وظیفه خطیری در راستای مقابله با ناهنجاری‌ها و مجرمانی دارند که به دنبال ایجاد ناامنی در جامعه هستند.

 سلمانی با بیان اینکه کرمانشاه جزو استان‌های امن کشور محسوب می‌شود، افزود: با این حال همین حداقل جرائم خشن نیز باید برچیده شود از این رو پلیس آگاهی باید در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشد.

این مقام انتظامی گفت: پلیس آگاهی در سال‌های اخیر به خوبی در موضوعات مختلف مقابله با جرائم ورود پیدا کرده و اجازه هرگونه عرض اندام از متجاوزان به حریم امن جامعه را گرفته است که از جمله این اقدامات می‌توان به دستگیری یک هزار و ۹۶۰ نفر از مجرمان اشاره کرد.

او خواستار در اولویت قرار گرفتن مقابله با پدیده قاچاق توسط پلیس آگاهی شد و گفت: قاچاق ضربه‌های مهلک و جبران ناپذیری به پیکره اقتصادی جامعه و استان کرمانشاه وارد می‌کند.

 سلمانی افزود: سال گذشته پلیس آگاهی با تشکیل بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ پرونده قدم‌های خوبی در راستای مقابله با این معضل اقتصادی برداشت که لازم است در سال جاری تقویت شود .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.