گروه‌های شیعه عراق در مورد نخست‌وزیری مصطفی الکاظمی توافق کرده‌اند

محمدعلی نجاح، تحلیلگر عرب در توییتر نوشت گروه‌های شیعه عراق با رد نخست‌وزیری عدنان الزرفی، برسر نامزدی مصطفی الکاظمی به توافق رسیده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی نجاح، تحلیلگر مسائل سیاسی دنیای عرب در پیامی توییتری مدعی شده است که گروه‌های شیعه عراق با مخالفت در مورد نخست‌وزیری عدنان الزرفی در این کشور، بر سر نامزدی مصطفی الکاظمی توافق کرده‌اند.

محمد علی نجاح در توییتر خود نوشت: گروه‌های شیعه عراق پس از دیدار‌هایی که داشته‌اند در مورد نامزدی مصطفی الکاظمی برای سمت نخست‌وزیری توافق کرده‌اند. آن‌ها عدنان الزرفی را کاندید خود به عنوان فراکسیون بزرگتر نمی‌دانند و تاکید کرده‌اند که وی به صورت غیرقانونی معرفی شده است.

چندی پیش برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق پس از انصراف محمد توفیق علاوی از کاندیداتوری برای نخست‌وزیری عراق، عدنان الزرفی را بدون موافقت فراکسیون بزرگتر در پارلمان عراق که حق معرفی نامزد نخست‌وزیری را دارد، عدنان الزرفی را برای تصدی این سمت معرفی کرد.

گروه‌های شیعه طی این مدت بار‌ها تاکید کرده‌اند که عدنان الزرفی به صورت غیرقانونی معرفی شده و در واقع فردی است که به دنبال تحقق خواسته‌های آمریکا در عراق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار