یک مقام سابق فیفا در زندان درگذشت

رئیس سابق فدراسیون فوتبال هندوراس و یکی از مقامات سابق فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در زندان درگذشت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رافائل کایخاس رئیس سابق فدراسیون فوتبال هندوراس و عضو پیشین کمیته بازاریابی و تلویزیون فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) که در جریان فساد مالی گسترده این سازمان بین المللی مجرم شناخته شده بود، در سن ۷۶ سالگی در زندان ایالات متحده آمریکا درگذشت.

کایخاس سال ۲۰۱۶ در دادگاه فدرال نیویورک به اتهام تبانی و کلاهبرداری مجرم شناخته و به ۴۰ سال زندان محکوم شده بود، اما شرایط جسمانی بد او باعث شد اجرای حکم چندین بار به تعویق بیفتد.‌رسانه ASPN مدعی است این مقام سابق به هنگام مرگ در زندانی در آتالانتا دوران محکومیت خود را سپری می‌کرد.

کایخاس از سال ۱۹۹۰ تا ۹۴ رئیس جمهور هندوراس بود و سپس به مدت ۱۳ سال ریاست فدراسیون فوتبال هندوراس را برعهده داشت. سال ۲۰۱۶ او اعتراف کرد که در رابطه با اعطای حقوق رسانه و بازاریابی مسابقات مقدماتی جام جهانی رشوه دریافت کرده است.

کایخاس هنگام حضور در کمیته بازاریابی و تلویزیونی فیفا از شرکت مدیا ورلد (یکی از شعبات شرکت مدیا گروپ اسپانیایی مستقر در فلوریدا) رشوه دریافت کرده و به این شرکت حق پخش مسابقات انتخابی جام‌های جهانی ۲۰۱۴، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ را واگذار کرده است. او بیشتر مبلغ دریافتی را که در دادگاه صد‌ها هزار دلار عنوان شد برای حفظ سمت خود در فدراسیون فوتبال هندوراس صرف کرد.

کمیته اخلاق فیفا در سال ۲۰۱۶ کایخاس رامادام‌العمر از حضور در فوتبال محروم و رئیس فعلی فدراسیون فوتبال هندوراس درگذشت کایخاس را در صفحه توییتر خود تایید کرد.


بيشتر بخوانيد:

 فیفا حریف ایران را جریمه کرد

  ورود فیفا به پرونده انتقال قدوس از اوسترشوند به آمیان


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار