فعالیت تمام واحد‌ها به شرط رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: واحد‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت را رعایت می‌کنند فعالیت خود را ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمد حسین ریاحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد  گفت: واحد‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت را رعایت کنند می‌توانند در چهارچوب این پروتکل به فعالیت خود ادامه بدهند.

او با بیان اینکه  به دلیل شیوع ویروس کرونا تعداد زیادی از واحد‌های تولیدی و صنفی تعطیل و به دنبال آن تعدادی از کارگران بیکار شدند،افزود: کارگران بیکارشده واجدشرایط می‌توانند از بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

ریاحی ادامه داد: کارگران بیکار شده مشمول قانون کار و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می‌توانند جهت دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کنند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد  گفت: کارگران بیکارشده مشمول قانون کار و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می‌توانند از طریق سامانه https://bimehbikari.mcls.gov.ir جهت دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کنند.

او تصریح کرد: این بیمه بیکاری شامل ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت است و در کمترین زمان بیمه بیکاری برای افراد واجد شرایط برقرار می‌شود.

ریاحی گفت: تا کنون چهارهزار و صد و پنجاه نفر از استان یزد در این سامانه ثبت نام کرده اند که سه هزار مورد از این ثبت نام‌ها ناشی از ویروس کرونا بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: واحد‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت را رعایت کنند می‌توانند در چهارچوب این پروتکل به فعالیت خود ادامه بدهند.

ریاحی گفت: این بیمه بیکاری که ناشی از حوادث غیر مترقبه است تا زمانی که بحران کرونا ادامه دارد برقرار است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار