کاهش ۱۲ درجه‌ای دما و خروش موج‌های ۴ متری

بارش‌های بهاره اواسط این هفته دمای هوا مازندران را تا ۱۲ درجه کاهش می‌دهد و موج‌های چهار متری نیز به همراه خواهد داشت.

محمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: سامانه سرد و بارشی از عصر دوشنبه ۱۸ فروردین وارد استان می‌شود و تا بعدازظهر چهارشنبه فعال خواهد بود.

او بارش باران در مناطق ساحلی و جلگه ای استان، وزش باد شدید موقتی و کاهش ۶ تا ۱۲ درجه ای دمای هوا را از پیامدهای فعالیت این سامانه بارشی و سرد اعلام کرد و افزود: آبگرفتگی معابر عمومی و لغزندگی جاده‌های کوهستانی در این مدت دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی استان گفت: دمای هوای مرکز استان که امروز در گرمترین ساعت ۲۰ درجه سانتی گراد بود فردا به ۱۶ درجه سانتی گراد و عصر روز دوشنبه ۱۸ فروردین در گرمترین ساعت به ۱۳ درجه سانتی گراد برسد.

رضوی در خصوص شرائط دریای خزر نیز گفت: از اواخر وقت شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ بدلیل وجود جریانات شمال غربی، دریا موّاج می‌شود و این شرایط تا صبح دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت.

او گفت: طی این مدت بیشینه ارتفاع موج تا ۲.۵ متر و بیشینه سرعت باد تا ۱۳ متر برثانیه خواهد رسید.

مدیر کل هواشناسی مازندران ادامه داد: سامانه دیگری نیز، از بامداد سه شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ فعال می‌شود و در نتیجه بتدریج بر سرعت وزش باد و ارتفاع موج افزوده خواهد شدبه گونه ای که بیشینه سرعت وزش باد در این روز تا ۷۲ کیلومتر بر ساعت و بیشینه ارتفاع موج نیز تا ۴ متر  برآورد می‌شود.

او به فعالان دریایی توصیه کرد نسبت به فعالیت در دریا تمهیدات لازم را بعمل آورند.
انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.