خسارت ۸۶۰ میلیارد ریالی برف و تگرگ به باغات و مزارع کاشمر

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: بارش تگرگ در بخش مرکزی این شهرستان و بارش برف در بخش کوهسرخ خسارت سرمازدگی و تگرگ به باغات و مزارع وارد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین محمدی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با اشاره به خسارت ۸۶۰ میلیارد ریالی برف و تگرگ به باغات و مزارع این شهرستان،گفت: با توجه به بازدید کارشناسان مدیریت از باغات و مزارع و برآورد خسارت از ۱۰ تا ۸۰ درصدی میزان خسارت حدود ۸۶۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.
 
او ادامه داد: در بخش مرکزی کاشمر میزان خسارات وارد شده به باغات انگور در سطح ۳۳۰۰ هکتار به میزان ۳۲ درصد و مبلغ ۷۷۰ میلیارد ریال، مزارع زیره آبی و دیم در سطح ۷۸۰ هکتاربه میزان ۳۰ درصد و مبلغ ۱۸ میلیارد ریال، گوجه سبز در سطح ۹۰ هکتار ومیزان ۷۵ درصد به مبلغ ۲۲ میلیارد ریال، طالبی در سطح ۶۰۰ هکتار با میزان ۱۵ درصد و مبلغی در حدود ۴۵ میلیاد ریال برآورد شد.
 
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: با توجه به ثبت دمای منفی ۲ تا منفی ۴ درجه سانتی گراد در ریوش و سایر روستا‌های بخش کوهسرخ، پیش بینی می شود که برآورد خسارت ها در روزهای آینده برآورد  و به محض فراهم شدن شرایط اعلام خواهد شد. 
 
محمدی افزود: ۲۵ درصد پوشش گلخانه‌های شهرستان نیز به مبلغ ۲ میلیارد ریال در اثر تگرگ و باد شدید اخیر خسارت دیده اند.

او تصریح کرد: تگرگ یکی از پدیده‌هایی است که دارای طول عمر بسیار کوتاه و در پهنه‌های کوچکی رخ می‌دهد، با این وجود خسارات زیادی را به محصولات زراعی به ویژه باغات در فصول انتقالی از جمله فصل بهار وارد می‌سازد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: مجموع خسارات وارده در اثر بارش تگرگ و باد شدید دوازدهم فروردین، حدود ۸۶۰ میلیارد ریال می‌باشد که خسارت وارده در بخش کوهسرخ به محض تدوین به این مبلغ افزوده خواهد شد.

انتهای پیام//م. د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.