جهش تولید تنها راه مقابله با خسارات ناشی از شیوع بیماری کرونا

استاندار کرمانشاه جهش تولید را تنها راه مقابله با خسارات ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور دانست.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : اگرچه این سال با سیل آغاز و با کرونا تمام شد، اما با توفیقات زیادی در کشور همراه بود.

او از نامگذاری امسال به نام "جهش تولید" نیز یاد کرد و گفت : این نامگذاری از سوی مقام معظم رهبری بیانگر کار کارشناسی عمیق است که هر سال مهمترین چالش‌های کشور را مدنظر قرار می‌دهند و امسال نیز بر جهش تولید تمرکز داشته اند.

استاندار کرمانشاه گفت: در شرایط کنونی که کشور با پیامد‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... کرونا مواجه است، نسخه جهش تولید می‌تواند تنها راه برای جبران خسارت‌ها و عقب ماندگی‌ها باشد.

بازوند جهش تولید را نیازمند ابزار دانست و گفت: اگر به دنبال تحقق جهش تولید هستیم، باید سرعت کار‌ها نیز جهشی و ۱۰ برابر شود.

 مدیر ارشد استان کرمانشاه،گفت: افزایش سرعت در کار‌ها نباید فقط به بخش تولید محدود شود، بلکه باید در فرآیندها، رفتار و کردار ما نیز تحول ایجاد شود.

او افزود: به علاوه برای تحقق پروژه‌های جهش تولید نیازمند ابلاغ و تخصیص اعتبارات در زمان کوتاه هستیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در استان کرمانشاه نیز بخش‌ها و دستگاه‌ها موظفند جهش تولید را به عنوان راهبرد اساسی مد نظر قرار بدهند، گفت: بستر‌های این جهش در استان فراهم است. ما اسناد بالادستی خوبی از جمله سند رونق تولید، سند اشتغال و سند اقتصاد مقاومتی را داریم که باید برای هریک از آن‌ها پیوست جهش تولید تدوین کنیم.

بازوند اشاره‌ای هم به پروژه‌های عمرانی و اقتصادی که برای جهش تولید در استان کرمانشاه پیشنهاد شده داشت و گفت: مدیران دستگاه‌ها ۲۴ ساعت زمان دارند نظر خود را درباره این پروژه‌ها برای تغییر و اعمال نظر بیان کنند.

او برخی از این پروژه‌ها از جمله دهکده لجستیک، قطار شهری، سامانه گرمسیری و ... را نیز از پروژه‌های خوب و قابل توجه ارزیابی کرد و افزود: باید از ظرفیت بخش خصوصی نیز در اجرای پروژه‌های جهش تولید استفاده شود و شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم کنیم.

او با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌های پیشنهادی جهش تولید استان کلان و بزرگ هستند و ظرف یک سال به اتمام نمی‌رسند، گفت: اگرچه اولویت با تکمیل پروژه‌های موجود است، اما نباید از شروع پروژه‌های جدید نیز بترسیم، زیرا آغاز این پروژه‌ها از ملزومات توسعه استان است.

استاندار کرمانشاه گفت: اگر بخواهیم برای جهش تولید فقط بر پروژه‌های کوچک و زودبازده تمرکز کنیم، ممکن است این پروژه‌ها جهش تولیدی که مدنظر است را محقق نکنند.

بازوند گفت: در زمینه جهش تولید باید بگونه‌ای در استان عمل کنیم که نتیجه آن در زندگی، اقتصاد و سفره مردم مشهود باشد.

او از اقدامات خوبی که در استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۸ انجام شد یاد کرد و افزود: در ۹ ماهه سال ۱۳۹۸ توانستیم هدفگذاری کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان را محقق کنیم که تدوین سند‌های اشتغال، رونق تولید و اقتصاد مقاومتی کمک قابل توجهی به این امر کرد.

استاندار کرمانشاه از مدیران دستگاه‌ها خواست اقداماتی که در سال ۱۳۹۸ انجام شده را حتما برای مردم اطلاع رسانی کنند.

بازوند از اینکه در پروژه‌های عمرانی سال گذشته استان فقط از ۲۰ درصد اعتبارات اسناد خزانه استفاده شده ابراز نارضایتی کرد.

او از زحمات کادر درمان و دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با بیماری کرونا قدردانی کرد و گفت: از مردم استان کرمانشاه نیز که همکاری خوبی در طرح‌های مقابله با کرونا داشتند قدردانی می‌کنیم و نیازمند ادامه همکاری آن‌ها هستیم.

استاندار کرمانشاه از برگزای بیش از ۱۰ جلسه ستاد کرونا در استان ظرف ۴۰ روز اخیر یاد کرد که منجر به تصمیمات و اقدامات خوبی شده است .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار