صندوق حمایتی راهنمایان گردشگری تشکیل می شود

رییس هیأت مدیره انجمن راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه گفت : با شیوع بیماری کرونا و گذر از مرحله‌ی اپیدمی و فراگیر شدن آن در دنیا سطح هشدار‌ها به حد یک بیماری پاندمیک رسیده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه حمیدرضا کرمی رییس هیأت مدیره انجمن راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه گفت : همین هشدار‌ها کافی بود تا متوجه بلایی که بر سر صنعت گردشگری دنیا آمده است بشویم. تعطیلی زنجیروار رویداد‌های گردشگری دنیا در حوزه‌های مختلف گل سرسبد این رخداد بوده است.

او گفت : صنعت نوپای گردشگری در ایران هم از این قاعده مستثنی نبود، هرچند مبانی این صنعت در ایران هنوز بصورت سنتی باقی مانده است و شاید اتلاق واژه صنعت به آن به دور از انصاف باشد.

او افزود: در این میان راهنمایان گردشگری از جمله بخش‌های تأثیرگذار و به بیانی حلقه‌ی پایانی زنجیره‌ی گردشگری هستند که با توجه به نداشتن سرمایه‌ی ثابت به نظر بیشترین ضرر را در میان سایر بخش‌ها کرده‌اند.

کرمی با بیان اینکه این قشر به شدت وابسته به پویایی صنعت گردشگری هستند، گفت: درآمد آنان به نوعی روزمزد محسوب می‌شود و بدون داشتن پشتوانه بیمه‌ای بسیار آسیب پذیر هستند.

رییس هیأت مدیره انجمن راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه افزود: در کمال تعجب شاهدیم که در سامانه برآورد خسارت شاغلین صنعت گردشگری که از سوی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارایه شد هیچ جایی برای راهنمایان گردشگری در نظر گرفته نشده است.

کرمی افزود: این نقیصه توسط انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری برخی استان‌ها با اداره کل استان و یا وزارتخانه بصورت مکتوب مطرح شد، اما همچنان اتفاق شایان توجهی رخ نداده است.

او با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه حدود ۸۰ راهنمای کارت دار وجود دارد که به سرعت تعداد آن‌ها در حال افزایش است، افزود: شایسته است راهکاری برای جبران خسارت تعطیلی چند ماهه کسب و کار آن‌ها در بهترین فصل کاری اندیشیده شود.

رییس هیأت مدیره انجمن راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه گفت: به نظر می‌رسد توقع جبران خسارت با پرداخت مستقیم ریالی چندان کارساز نباشد و شاید با توجه به تعداد زیاد راهنمایان کشوری ممکن نباشد، اما به نظر پیشنهاد تشکیل صندوق حمایتی با شارژ اولیه دولتی و مشارکت جمعی راهنمایان، چه در مورد مشکل اخیر و چه مشکلات مشابه آتی کارگشا باشد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.