ارشد نظامی ارتش در اصفهان:

ارتش ۱۹ ایستگاه ثابت و سیار غربالگری در استان اصفهان ایجاد کرده است

امیر آذرافروز گفت: ۱۹ ایستگاه ثابت و سیار غربالگری در سطح استان اصفهان در چهارمین مرحله از رزمایش لبیک یا خامنه ای ایجاد شده است.

به گزارش  حوزه  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  امیر سرتیپ دوم محسن آذرافروز، ارشد نظامی ارتش در منطقه اصفهان گفت: اساسی ترین اقدام نیروهای نظامی در مواجهه با بیماری کرونا حفظ پادگان‌ها و مکان‌های استقرار نیروهاست، زیرا اساس کار و برنامه‌های ارتش مبتنی بر حفظ نیروی انسانی و کار جمعی است.

او افزود: با مطرح شدن بیماری کرونا در چین، بررسی و تمهیدات لازم برای مواجه شدن با این ویروس پیش‌بینی شد و بواسطه این اقدامات پیشگیرانه، تاکنون در هیچ مکان و پادگان ارتش در اصفهان هیچ موردی از ابتلای به ویروس کرونا مشاهده نشده است.

امیر آذرافروز با اشاره به فعالیت‌های ارتش در عرصه مردم یاری گفت: در همین راستا رزمایش لبیک یا خامنه ای ۹۸ از اسفند سال گذشته همزمان در پنج گام در دستور کار قرار گرفت.

او انسداد و کنترل ورودی و خروجی‌های استان را اولین بخش از این رزمایش عنوان کرد و افزود: در حال حاضر کنترل، پایش و غربالگری در هشت ورودی یا خروجی استان از جمله چهار نقطه در محور مواصلاتی قم به کاشان، پلیس راه شاهین شهر، پلیس راه مبارکه، شهررضا و همچنین چهار ایستگاه فرعی دیگر به یگان‌های نیروی زمینی ارتش واگذار شده است.

ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان اظهار کرد: همچنین کنترل محور ورودی کویر مرنجاب(واقع در شهرستان آران وبیدگل) از روز ۱۲ فروردین به یگان‌های نیروی زمینی محول شد و در روز ۱۲ و ۱۳ فروردین نیروی زمینی ارتش به نیروی انتظامی در برخی امور کمک می‌کند.

او با بیان اینکه دومین بخش خدمات نیروی زمینی ارتش در رزمایش مزبور، رفع آلودگی معابر، تاسیسات و اماکن عمومی است خاطرنشان کرد: در این راستا نیروی زمینی ارتش در زمینه غربالگری اماکن و تاسیساتی که درخواست داشته باشند، ورود پیدا می‌کند.

امیر سرتیپ دوم آذر افروز در ادامه بیان کرد: بر اساس درخواست‌های متعدد ارائه شده، تاکنون برخی شهرهای استان از جمله نطنز، بادرود، پنج روستای اطراف بادرود، خمینی شهر، اردستان، شهر مجلسی، سپاهان شهر، فرودگاه اصفهان و بخش‌هایی از شهر اصفهان و حتی شهر سامان در استان چهارمحال بختیاری ضدعفونی و گندزدایی شده است.

او افزود: این برنامه موجب شده است که اقدامات و ابتکارهایی در سطح نیروی زمینی ارتش انجام شود و به‌عنوان مثال برخی خودروها به منظور استفاده در عملیات ضدعفونی و گندزدایی تغییر وضعیت پیدا کرد و تیم‌های تخصصی شکل گرفت.

امیر آذرافروز خاطرنشان کرد: سومین اقدام در این رزمایش، راه‌اندازی مراکز نگهداری بیماران بهبودیافته کرونایی است که در این راستا سه مرکز با محوریت بهداشت و درمان نیروی زمینی و بیمارستان منطقه ارتش با استعداد ۲۴۰ تخت راه‌اندازی شد که در حال حاضر ۲۲۰ تخت آماده استفاده است.

او اعزام نیروی انسانی متخص به دانشگاه‌های علوم پزشکی را از دیگر اقدامات ارتش برشمرد و تصریح کرد: در این راستا بیشترین همکاری با دانشگاه علوم پزشکی کاشان صورت گرفته و برای اعزام پرستار و متخصص بیهوشی به این دانشگاه اعلام آمادگی کرده ایم.

ارشد نظامی ارتش در منطقه اصفهان گفت: علاوه بر این، یک درمانگاه کامل در آران و بیدگل با ظرفیت تحت پوشش قرار دادن سه هزار و ۷۰۰ خانواده با بیش از ۱۰ نیروی درمانی در اختیار علوم پزشکی قرار گرفت و کمک‌های متفرقه دیگری نیز در سایر مراکز از جمله زندان صورت گرفته است.

او چهارمین برنامه ارتش را برپایی ۱۹ ایستگاه ثابت و سیار غربالگری در سطح استان عنوان کرد و افزود: این ایستگاه‌ها اقدامات خوبی داشته و از جمله در خروجی مبارکه تعدادی از افراد مشکوک به کرونا شناسایی و تحویل هلال احمر شدند.

امیر آذرافروز با بیان اینکه پنجمین اقدام در راستای رزمایش لبیک یا خامنه ای، راه‌اندازی بیمارستان صحرایی است، افزود: در این راستا اقدام خاصی در استان اصفهان صورت نگرفته و امکانات لازم به‌شکلی که مورد نیاز است وجود ندارد ولی در صورت نیاز، از طریق ستاد کل نیروهای مسلح پیگیری لازم صورت خواهد گرفت.

او در پایان گفت: البته نیروی زمینی ارتش در استان‌های قم، گیلان و تهران در این خصوص اقدامات خوبی انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار