در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تولید روزانه ۲۰۰ هزار ماسک در سراسر کشور/توزیع اقلام بهداشتی در مناطق محروم

معاون امور جوانان از تولید روزانه ۲۰۰ هزار ماسک در کل کشور توسط تشکل‌های جوانان خبر داد.

محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد: با توجه به وقوع سیل در ابتدای سال ۹۸ ما در معاونت جوانان شبکه امداد و نجات کشوری را ایجاد کردیم.

او با بیان اینکه در طول سال دوره‌های آموزشی برای اعضای شبکه امداد و نجات برگزار شد، افزود: نمایندگان هر استان در این دوره‌ها شرکت کردند و در مجموع شبکه امداد و نجات جوانان به یک ساماندهی خوبی رسید.

تندگویان گفت: این شبکه آمادگی هرگونه اتفاقی را داشت و با ستاد بحران هلال احمر و وزارت بهداشت هماهنگ است.

معاون امور جوانان با بیان اینکه در پایان سال ۹۸ و با ورود ویروس کرونا در کشور برنامه‌های هفته جوان به کلی تغییر کرد، تصریح کرد: در حال حاضر ممنوعیت برگزاری هر گونه نشست و همایشی برای هفته جوان وجود دارد.

تندگویان ادامه داد تمام اعتبارات تخصیص داده شده به هفته جوان هم اکنون به بحث مقابله با ویروس کرونا در کشور اختصاص داده شده است.

معاون امور جوانان با بیان اینکه از اواسط اسفند ماه با برپایی پایگاه‌های تولید ماسک در استان‌های اصفهان، تهران، گیلان ،مازندران و لرستان کار تولید را آغاز کردیم، گفت: در حال حاضر جوانان تمامی استان‌ها واحد‌های تولیدی مشغول به کار هستند و موارد مورد نیاز بیمارستان‌ها از جمله ماسک البته مورد نیاز پزشکان و پرستاران در بیمارستان‌ها را تولید می‌کنند.

تندگویان بیان کرد: هم اکنون در استان تهران ۷ تولیدی بزرگ راه اندازی شده است. همچنین ما با همکاری بخش جوانان سالن‌های سرپوشیده ورزشی را برای کارگاه‌های تولیدی به کار گرفته ایم.

او با بیان اینکه با همکاری‌های صورت گرفته با وزارت بهداشت این مکان‌ها هرروز ضدعفونی و استریل می‌شوند، گفت: روزانه در کل کشور ۲۰۰ هزار ماسک توسط جوانان تشکل‌ها تولید می‌شود.

تندگویان افزود: بر اساس تعهدات صورت گرفته و بخشی از اقلام تولید شده به شبکه درمان هر استان و مراکز درمانی تحویل داده می‌شود.

او با بیان اینکه با سرمایه گذاری‌های صورت گرفته از جانب بنیاد مستضعفان بخشی از آن با همکاری این نهاد در مناطق محروم و حاشیه نشین شهر‌ها بین نیازمندان به صورت رایگان توزیع می‌شود، ادامه داد: در مناطق محروم و حاشیه نشین نیز تشکل‌های جوانان آموزش‌هایی را در جهت پیشگیری و مراقبت به ساکنین ارائه می‌دهند.

تندگویان افزود:در حال حاضر بالای ۳ هزار تشکل فعال در استان‌های مختلف کشور ایجاد شده است و مجمع ملی تشکل‌ها نیز بر اساس مدل برنامه ریزی شده  فعالیت آن‌ها را ساماندهی و هماهنگ می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.