مشارکت ۲۰درصد شهروندان جنوب غرب خوزستان در طرح غربالگری

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از ثبت اطلاعات سلامت ۱۲۱ هزار و ۱۱۱ نفر از شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان در طرح غربالگری کرونا خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،آرش یلالی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان روز سه‌شنبه از ثبت اطلاعات سلامت  ۱۲۱ هزار و ۱۱۱ نفر از شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان در طرح غربالگری کرونا خبر داد و گفت: ۲۰درصد شهروندان جنوب غرب خوزستان در این طرح وضعیت سلامت خود را مورد ارزیابی قرار دادند.

او افزود: در شهرستان آبادان ۷۶ هزار و ۸۳۷ نفر معادل  ۲۷.۹ درصد جمعیت، در خرمشهر۳۷ هزار و ۱۸۶ نفر معادل ۲۲.۵ درصد و در شهرستان شادگان هفت هزار و ۸۸  نفر معادل ۴.۳ درصد در این طرح مشارکت کردند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در سامانه ملی پایش کرونا به نشانی  Salamat.gov.ir   سئوال‌هایی از مردم پرسیده و در نتیجه آلوده بودن یا نبودن آنها به ویروس کرونا تشخیص داده می‌شود.

یلالی ادامه داد: کارشناسان شبکه بهداشت با استفاده از اطلاعات موجود در سامانه یکپارچه بهداشت، با شهروندان تماس گرفته و از آنان سئوالاتی در خصوص علائم مربوط به ابتلاء به ویروس کرونا سئوال می‌کنند.

او رکن اصلی این طرح را پیش‌گیری و شناسایی افراد در معرض خطر عنوان کرد و افزود: این طرح ملی برای مسدود کردن سطح نفوذ ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع آن  ارائه شده است.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.