دستگیری عاملان انتشار شایعات کرونایی در هرمزگان

رئیس پلیس فتا هرمزگان از دستگیری ۷ نفر از عاملان انتشار مطالب التهابی و ساختگی پیرامون قرنطینه استان و تعطیلی اصناف شهرستان بندرعباس برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، سرهنگ علیرضا افتخاری، رئیس پلیس فتا هرمزگان از دستگیری ۷ نفر از عاملان انتشار مطالب التهابی و ساختگی پیرامون قرنطینه استان و تعطیلی اصناف شهرستان بندرعباس برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

سرهنگ افتخاری گفت: افرادی از طریق صفحات مجازی در پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی مجازی، اقدام به انتشار شایعات ساختگی و استرس زا در خصوص اقدامات دولت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از جمله شایعه قرنطینه کامل و تعطیلی اصناف شهرستان بندرعباس با حربه انتساب آن به مصوبه شورای تامین استان می‌کنند.

او افزود: کارشناسان پلیس فتا استان طی انجام عملیات فنی و بهره گیری از تجربیات اجرایی، موفق به شناسایی عوامل شایعه ساز شده و طی هماهنگی قضائی، تعداد ۷ نفر متهم در مکان‌های مختلف دستگیر و ضمن تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا هرمزگان با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا می‌باشد، گفت: شهروندان به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری، مصونیت از شگرد‌های مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

سرهنگ افتخاری افزود: انتشار شایعات جعلی و مطالب دروغین باعث آسیب به آرامش روانی جامعه، احساس ناامنی و تشویش اذهان عمومی می‌شود.

او گفت: با توجه به شیوع کرونا می‌بایست کاهش تردد شهری مورد توجه و حساسیت مردم باشد و از تردد‌های غیرضروری در استان پرهیز شود.

سرهنگ افتخاری افزود: واحد‌های عرضه کننده مایحتاج عمومی مردم در ایام اجرای این طرح به طور کامل فعال هستند و افزایش فروش اینترنتی و تلفنی این فروشگاه‌ها نیز موجب کاهش رفت و آمد‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۰۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
هرمزگان که کرونا نداره // قبول دارید ؟؟