انجام غربالگری کووید ۱۹در کازرون

۸۰ درصد جمعیت شهرستان کازرون در زمینه کووید ۱۹ غربالگری شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زهرا طهماسبی معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون گفت: تا کنون غربالگری ۱۷۲ هزار و ۶۸۴ نفر از جمعیت این شهرستان در زمینه کووید ۱۹ تا پایان هفته نخست فروردین انجام شده است.
 
 او، با اشاره به لزوم اجرای طرح ملی غربالگری کووید۱۹ برای تمام افراد خانوار و ثبت در سامانه یکپارچه بهداشتی (سیب) بیان کرد: غربالگری کووید۱۹ برای هشتاد درصد از جمعیت ۲۱۶ هزار و ۸۴ نفری شهرستان از سوی مراقبان سلامت و بهورزان انجام و آموزش‌های پیشگیری و مقابله با این بیماری نیز به این جمعیت ارایه و در سامانه سیب ثبت شده است.
 
طهماسبی تصریح کرد: این طرح از هفته پایانی اسفند پارسال آغاز شد و مراقبان سلامت و بهورزان در ساعت‌های اداری و غیر اداری و ایام تعطیل غربالگری کووید ۱۹ برای سرپرست و افراد خانوار زیر پوشش خود را انجام داده اند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون با بیان اینکه غربالگری کووید۱۹ برای سرپرست و افراد خانوار انجام می‌شود، ادامه داد: در این شهرستان  از ۵۶ هزار و ۶۰۷ سرپرست خانوار در حال حاضر برای ۴۸ هزار و ۴۸۵ نفر، غربالگری کووید ۱۹ انجام و میزان غربالگری هر دو شاخص سرپرست و افراد خانوار در هفت مرکز خدمات جامع سلامت روستایی این شهرستان، به ۱۰۰ درصد ارتقا یافته است.
 
او، با قدردانی از تلاش اعضای تیم سلامت در اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کروناویروس، به شهروندان توصیه کرد برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ضمن در خانه ماندن و پاسخ به تماس‌های تلفنی سامانه ۴۰۳۰ در خصوص غربالگری کووید۱۹، برای ارزیابی سلامت خود به صورت الکترونیکی به سامانه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به نشانی salamat.gov.ir مراجعه و اطلاعات درخواستی و آگاهی از وضعیت سلامت خود را ثبت کنند.
 
انتهای پیام/ت
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار