استفاده CT5 کادیلاک از پتلفرم امگای CT6

به تازگی اطلاعات جدیدی درباره خودروی CT5 و استفاده آن از پتلفرم امگا منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، برای طرفداران کادیلاک، CT6 جزو برترین خودروهایی است که تاکنون توسط این برند ساخته شده است. حتی کسانی که طرفدار این برند نیستند نیز پویایی رانندگی خودروی لوکس مذکور را ستایش می‌کنند. لازم به ذکر نیست که CT6-V از قدرتمندترین موتور این شرکت یعنی Blackwing استفاده می‌کند.

بستر (پتلفرم) Omega کادیلاک چیست

یکی از اصلی‌ترین دلایل برتری CT6، بستر Omega آن است. این یک ساختار پیشرفته وسیله نقلیه است که از یک روش ترکیبی از مواد در ساختار بدنه خود استفاده می‌کند. مواد مخلوط، به معنای این است که از هر دو جنس آلومینیوم و فولاد در مناطقی که به نظر مناسب باشد استفاده می‌شود. نتیجه استفاده از این ترکیب، وسیله نقلیه سبک وزنی است که هیچ چیز از عملکرد آن کم نمی‌شود.

.

با این حال ظاهرا، پلتفرم امگا نامزد کادیلاک برای زیرپا گذاشتن CT5 بود. قرار بود کراس‌اوور XT6 نیز از این پتلفرم استفاده کند، اما هر دو برنامه به دلیل تصمیم کادیلاک برای توسعه وسایل نقلیه برقی و فناوری خودروهای بدون راننده، کنار گذاشته شد.

.

موتور Blackwing در CT6

با در نظر گرفتن این مسئله، CT5 با استفاده از پلتفرم CTS به روز شده که Alpha 2 نام دارد به مسیر خود ادامه داد و این در حالی است که XT6 از پلتفرم C1 استفاده می‌کند. این باعث می شود CT6 تنها ساخته کادیلاک باشد که از پتلفرم امگا و به تبع موتور V8 Blackwing استفاده می‌کند.

.

اگر روزی کادیلاک در CT5 به استفاده از پتلفرم امگا اصرار ورزد، شانس زیادی وجود دارد که در آن از Blackwing نیز استفاده کند. توجه داشته باشید که دلیل اصلی عدم استفاده شرکت Blackwing در CT5-V این است که مناسب نیست.

اگر در استفاده از موتور Blackwing در خودروی بعدی کادیلاک دقت شود دیگر قدرت آن هدر نمی‌رود. تنها کاری که ما اکنون می‌توانیم انجام دهیم این است منتظر قدم بعدی این شرکت بمانیم تا متوجه شویم برنامه‌اش چیست؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار